پروژه های مسکن مددجویان کمیته امداد خوزستان تا پایان امسال تکمیل می‌شود

شیبه احداث ۷۰۰ واحد مسکونی نیازمندان در خوزستان را از برنامه‌های امسال کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تکمیل پروژه های مسکن مددجویان در اولویت کاری قرار دارد که بخشی از این پروژه‌ها انجام شده و مابقی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» عصر امروز (سه‌شنبه ۷ دی) در مراسم کلنگ زنی مسکن مددجویان خرمشهری، تکمیل پروژه های مسکن نیمه تمام را از اهداف کمیته امداد خوزستان دانست و اظهار کرد: بخش پروژه مسکن مددجویان 176 واحد در بندر امام خمینی (ره)، 48 واحد در آقاجاری، 53 واحد در رامشیر و 182 واحد در سپیدار اهواز به صورت نیمه تمام مانده و پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام برسد.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان اعتبار تخصیص داده شده برای هر واحد مسکونی را یک میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای ساخت مسکن مددجویان خرمشهر 450 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی و 450 میلیون ریال کمیته امداد و مابقی از طریق بنیاد مسکن اختصاص داده شده و علاوه بر آن یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره 20 ساله و 300 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

 

وی کمیته امداد را به عنوان یکی از یادگاران ارزشمند حضرت امام دانست و اضافه کرد: اولویت اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده های تحت پوشش و تامین مسکن نیازمندان است.

 

شیبه ابراز کرد: با توجه به اینکه مسکن یک خدمت گرانی است و هزینه های زیادی را بر مردم تحمیل می کند لذا وقتی ما مسکن را تامین می کنیم عملا آن خانواده را توانمند کردیم.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد در سال‌های اخیر تامین مسکن را در اولویت های کاری خود قرار داده تصریح کرد: در این مسیر تلاش کردیم از ظرفیت های سازمان ها، دستگاه ها، مردمی، خیرین، گروه های جهادی و بسیج استفاده کنیم که این کار سرعت بیشتری پیدا کند.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که در سال های اخیر به بهترین شکل ممکن در کنار کمیته امداد در بحث مسکن، اشتغال و در تمام زمینه های محرومیت زدایی همراه بوده، بنیاد مستضعفان و علوی است.

 

وی اذعان کرد: امروز در خدمت مردم خرمشهر رسیدیم و در رابطه با تفاهمنامه سه جانبه کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن منعقد شده که امید است این سه مجموعه دست به دست هم دهند و مشکل مسکن نیازمندان را مرتفع کنند.

 

شیبه یکی از شهرستان های هدف را خرمشهر بیان کرد و ادامه داد: برای شهرستان خرمشهر سهمیه خوبی بالغ بر 130 منزل مسکونی دیده شده و این سهمیه قابل افزایش است و امروز شروع این کار به عنوان اولین واحد زده می شود و امیدواریم این تعداد مسکن مددجویی در کمترین زمان ممکن به احداث کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست 70 واحد مسکونی برای مددجویان خرمشهر احداث می شود عنوان کرد: این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی شنه، محرزی، غرب کارون، مسیر شلمچه، جزیره مینو، منیخ و حفار قرار دارند.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان یاد آور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ساخت 30 واحد مسکونی به پایان برسد و مابقی خانه ها ظرف یکسال احداث و واگذار خواهند شد.

 

کد خبر 1131808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha