معلمان رسالتی خطیر در عرصه تعلیم و تربیت بر عهده دارند

حجت الاسلام طهماسبی، با بیان اینکه معلمان رسالتی خطیر در عرصه تعلیم و تربیت بر عهده دارند، گفت: معلمان برای تربیت افرادی حق گرا و بافضیلت باید خودشان ابتدا حق جو و فضیلت گرا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «ابراهیم طهماسبی»، امروز(7دی) در دیدار با مسئولان نهضت و سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت اظهارداشت: از اصولی که در تعلیم و تربیت اسلامی مورد توجه و حایز اهمیت بوده، تقدم اصلاح معلم بر متعلّم است.

 

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: وقتی که در معصوم بودن انبیای عظام و ائمه اطهار(ع) تأمل می کنیم، اهمیت این اصل را بیشتر در می یابیم.

 

وی با طرح این سؤال که چرا رسولان الهی معصوم بوده اند؟ آیا جز این است که اگر معصوم نمی بودند، نمی توانستند رسالت عظیم تربیت و انسان سازی را به انجام برسانند؟، عنوان کرد: آنان وظیفه داشتند دین حق را از طریق پرورش انسان های مؤمن و موحّد گسترش دهند.

 

حجت الاسلام طهماسبی عنوان کرد: برای ایجاد چنین تحولی، آنان خود الگوی کامل انسانیت بودند و اثر خاصی بر افراد می گذاشتند و می توانستند شخصیت پیروان شان را دگرگون سازند.

 

وی با بیان اینکه معلمان، شبیه ترینِ انسان ها به پیامبران هستند، خاطرنشان کرد: همین شباهت رسالت و مسئولیت معلمان را سنگین می کند.

 

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: معلمان نیز مانند انبیا، صفاتی را که می خواهند در شاگردان شان ایجاد کنند، باید از قبل در وجود خود تجلی بخشند.

 

وی عنوان داشت: معلمان اگر قصد دارند افرادی حق گرا و با فضیلت بپرورند، باید ابتدا خودشان حق جو و فضیلت گرا باشند.

 

کد خبر 1131823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha