عزیزِ سلیمانی| شهید پورجعفری هیچ کجا اهل نمایاندن خود نبود

سردار معروفی با بیان اینکه اینطور نیست که سردار حاج حسین پورجعفری پس از شهادت عزیز شده باشد زیرا او از همان اول برای ثاراللهیان عزیز بود و همه او را دوست داشتند؛ گفت: کسی ندید که او حتی یک جا بخواهد خود را نمایان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در فرودگاه بغداد؛ یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری، یار وفادار حاج قاسم با عنوان «عزیز سلیمانی» سه شنبه شب(۷ دی) با حضور خانواده شهید در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 

 

 

این مراسم که با مداحی و پرده خوانی و... همراه بود؛ سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به ایراد سخن درباره حاج حسین پورجعفری پرداخت و ابتدا از بسیج دانشجویی دانشگاه و سایر دست اندرکاران این یادواره قدردانی کرد.

 

 

وی با متذکر شدن این نکته که مجلس شهدا، مجلس ختم نیست بلکه در حقیقت مجلس فتوحات نظام اسلامی است به این معنا که هر چه عزت و غیرت و شرف داریم مدیون این شهدا هستیم؛ گفت: شهدا اولیاءالله هستند و نیازی به این مجالس ندارند. 

 

 

سردار معروفی تأکید کرد: باید یادواره های شهدا را به ره واره ها تبدیل و راه شهیدان را ترویج کنیم که این مصونیت ساز است و اگر می خواهیم حاج حسین پورجعفری زنده بماند باید فرهنگ او را ترویج کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه حاج حسین پورجعفری پنج ویژگی و گذشت مجاهدین در راه خدا را در وجود خود نهادینه کرد؛ ادامه داد: نخست اینکه او اهل گناه نبود و طهارت روح و جسم داشت و در زمین خدا و ائمه بود؛ از دنیا نیز گذشت و هیچ عقبه مادی نداشت که توانست برای حفظ دین خدا جانش را از این کشور به آن کشور از این دشت به آن دشت کف دست بگیرد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه عشق شهید پورجعفری به فرزندانش فوق العاده بود اما برای بقای دین خدا و انقلاب از عزیزان خود گذشت؛ اظهار کرد: او همچنین از آّروی خود نیز گذشت و قبل از خود مراقب آبروی حاج قاسم بود چون می دید حاج قاسم در ولایت و ملت ایران ذوب شده و حاج حسین در او ذوب شد و آبرو داری می کرد و مراقب آبروی انقلاب و پیشکسوتان جهاد و شهادت بود. 

 

 

وی ادامه داد: او در نهایت از جان خویش نیز گذشت و این نوع شهادت پاداش حدود ۳۸ سال جهاد بی وقفه او از دوران جنگ تا جبهه مقاومت بود.

 

 

سردار معروفی با برشمردن ویژگی های دیگری از حاج حسین پورجعفری به اخلاص در عمل، ولایت باوری، صبر فوق العاده، به نیکی سخن گفتن، حفظ اسرار و ناموس پرستی اشاره و بیان کرد: بندگی و عشق به اهل بیت(ع) در وجود شهید حسین پورجعفری دیده می‌شد و کسی ندید که او حتی یک جا بخواهد خود را نمایان کند.

 

 


وی با افزودن اینکه شهید پورجعفری همانند فرمانده اش کار می کرد و  پا جای پای فرمانده خود یعنی حاج قاسم می گذاشت؛ مهم ترین ویژگی شهید پورجعفری را مخزن الاسرار شهید سلیمانی عنوان و بیان کرد: او نزدیک ترین فرد به حاج قاسم بود. 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شهید پورجعفری را مؤمن حقیقی به انقلاب اسلامی دانست که اگر جز این بود اینگونه مجاهدت نمی کرد؛ ادامه داد: او جان و نفس حاج قاسم و  چشم و گوش او و تا پایان همراه او بود و ما اگر بخواهیم در جبهه اسلام و انقلاب در کار مؤمنانه با یکدیگر رفیق باشیم باید رفاقت عملی را از شهید پورجعفری یاد گرفت که الگوی عملی در رفاقت برای خدا و اهل بیت و انقلاب و دین خدا است.

 

 

وی با بیان اینکه اینطور نیست که حاج حسین پس از شهادت عزیز شده باشد زیرا او از همان اول برای ثاراللهیان عزیز بود و همه او را دوست داشتند؛ تصریح کرد: شهید پورجعفری در کلاس عباس بن علی علیهماالسلام وفا، ادب و بصیرت آموخت و خداوند او را در اوج عاقبت به خیری قرار داد.

 

 

سردار معروفی با تأکید بر اینکه نمی توان از مجاهدت های شهید پورجعفری گفت و به از پشتیبانی خانواده او نگوییم؛ خاطرنشان کرد: خانواده شهید پورجعفری در ۲۱ سال حضور او در جبهه مقاومت اضطراب و استرس داشتند و زینب گونه صبر کردند لذا اجر آنان کمتر از حاج حسین نیست و به خاطر این ایستادگی ها باید از ایشان تشکر کرد.

 

 

 

وی افزود: شهید پورجعفری در مکتب صبر و صداقت و توکل و توسل و ایستادگی و مبارزه و ایمان عملی و پاکدستی و  رسالت محوری و مراقب خود بودن و از دیگران مراقبت کردن، کار را برای خدا انجام دادن و...شاگردی کرد و دنبال دیده شدن{از سوی دیگران} نبود بلکه دنبال دیده شدن از سوی خدا و معامله با او بود و این مکتب، مکتب عمل گرایی است.

 

 

کد خبر 1131833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha