پراکنش نامناسب واحدهای نانوایی از مشکلات خبازی‌های کردستان است

مدیر کل شرکت غله کردستان گفت: پراکنش نامناسب واحدهای نانوایی علی‌الخصوص تعداد زیاد آنها در نواحی منفصل شهری از مشکلات خبازی‌های کردستان است.

به گزارش خبرگزاری‌های شبستان در کردستان، جمال صالحی مدیر کل شرکت غله استان کردستان در شانزدهمین جلسه قرار گاه امنیت غذایی اظهار کرد: مشکلات و تنگناهای موجود در بخش آرد و نان و واحدهای خبازی استان وجود دارد که باید در جلسات قرارگاه بررسی و حل شود.

 

 

وی پراکنش نامناسب واحدهای نانوایی علی‌الخصوص تعداد زیاد آنها در نواحی منفصل شهری و عدم نصب تابلوی شناسایی، عدم تعیین ساعت کار واحدهای خبازی و تغییر پخت خودسرانه واحدها را مهمترین مشکلات خبازی‌های استان دانست.

 

 

وی افزود: تعطیلی هفتگی همزمان واحدهای خبازی در یک محل، اجاره همزمان چند واحد نانوایی توسط یک نفر، عدم ثبت دقیق اطلاعات مندرج در دفترچه‌های بازدید و جابجایی ونقل و انتقال خودسرانه مکان خبازی از دیگر مشکلات این صنف در استان است.

 

 

صالحی ادامه داد: نامناسب بودن کیفیت نان واحدهای دارای دستگاه اتوماتیک و رباتیک، پایین بودن وزن چانه و نان منقضی بودن پروانه کسب، عدم آشنایی برخی از متصدیان خبازی به اصول عمل آوری خمیر و پخت نان و نداشتن انبار مناسب نگهداری آرد از جمله تخلف هایی است که خبازی‌های استان مرتکب می‌شوند.

 

 

دبیرخانه شورای آرد و نان به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده است

 

 

محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون انتزاع و در راستای تولید و توزیع بهتر، دبیرخانه شورای آرد و نان به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده است و از این پس کار تولید، توزیع و نظارت بر گندم، آرد و نان  را این مجموعه انجام خواهد داد.

 

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین یارانه‌ای که در کشور  پرداخت می‌شود در بخش آرد و نان است.

 

 

سپری با بیان اینکه بیش از 45 درصد پروتئین استان از طریق گندم تامین می‌شود، تصریح کرد: اجرای کشاورزی قراردادی و به تبع تولید باکیفیت و بیشتر محصولات استراتژیکی مثل گندم است که از مراحل تولید تا توزیع سرسفره مردم و نظارت  به بخش کشاورزی واگذار شده است.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه هر جایی که نظارت کم بشود تخلف زیاد می‌شود، تصریح کرد: ما در جهاد کشاورزی با یک همت جهادی و تلاش شبانه روزی در راستای تامین و توزیع و نیز کنترل بازار محصولات کشاورزی تلاش خواهیم کرد.

 

 

سپری ادامه داد: کیفیت نان یک مثلث است که متشکل از تولید کننده گندم یا همان کشاورز، کارخانجات آردسازی و مهمتر از همه خباز هایی است که کار اصلی پخت نان را انجام می‌دهند.

 

 

وی افزود: بیش از 70 درصد گندم تولید شده در کردستان گندم دیم است که ما جهت افزایش کیفیت گندم استان ارقام جدید و مناسبی را در استان ترویج کرده‌ایم.

 

 

سپری تاکید کرد: در هفته آینده برگزاری شورای آرد و نان استان به ریاست استاندار کردستان  برگزار خواهد شد.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: کشور هیج کمبودی از لحاظ گندم ندارد و تمام کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، شکر، روغن و ... در کشور ذخیره سازی شده است.

 

 

وی تصریح کرد: ارز ترجیحی هم برای خرید نهاده های دام و طیور تا پایان دی ماه تامین شده و هیچ افزایش قیمتی در این مدت نخواهیم داشت.

 

 

شهناز حسین زاده معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندار کردستان هم گفت: کیفیت آرد استان نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

کد خبر 1131839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha