افراد صادق شیعیان واقعی امیرمومنان امام علی (ع) هستند

حجت الاسلام انصاریان گفت: افراد صادق کسانی هستند که از تمامی امتها حتی امت اسلامی زودتر وارد بهشت می شوند. آنها شیعیان واقعی امیر مومنان امام علی (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت‌الله علوی بروجردی به سخنرانی پرداخته و با اشاره به کتاب‌های متعدد شیعیان، گفت: کتابهای بسیار مهمی در زمینه تفسیر قرآن، اهل بیت(ع) و روایات به نگارش درآمده، و برای همه مردم جهان قابل استفاده است. چراکه علمای شیعه عادت داشتند کتاب‌ها را مستدل و برپایه عقل و دین تألیف کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب های تالیف شده شیعه تعدادشان مشخص نیست، اظهار داشت: از زمانی که نویسنده کتاب را به نگارش در آورده است، مورد شمارش قرار گرفته اما کامل و جامع نبوده است؛ البته علما و سخنرانان مذهبی باید به این کتاب‌ها توجه خاصی مبذول داشته باشند و برای مردم  اعتقادات، اخلاق و احکام را بیان کنند تا بدینوسیله مردم در اخلاق و عمل دیندار واقعی شوند.

 

 وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره اخلاق الهی ادامه داد: خداوند متعال بسیار مهربان و با گذشت است بنابراین هر فرد به اندازه ظرفیتش باید اخلاق الهی را در خود شکوفا کند. در واقع افراد مومنی که مورد توجه پروردگار عالم هستند، اعتقاد راستین به اخلاق پاک و عمل صالح دارند.

 

وی با استناد به کتاب « بشارة المصطفی » گفت: این کتاب بسیار معتبر است و حاوی روایتهای پیامبر اکرم (ص) خطاب به امت اسلامی است که جنبه بشارت دهی دارد. در واقع راهنمای اعتقادی شیعیان به ائمه اطهار (ع) و مخصوصا به شخصیت ملکوتی حضرت فاطمه (س) است.

 

حجت‌الاسلام انصاریان ادامه داد: دشمن امیرمومنان امام علی (ع) دشمن خداوند متعال است. به همین دلیل پیامبر اسلام (ص) در عید غدیر خم اعلام کرد؛ او ولی پروردگار عالم است. یعنی امیرمومنان امام علی (ع) بزرگترین نشانه خداوند متعال است و هر کس او را به حقیقت بشناسد خدا را باور می کند.

 

استاد اخلاق با استناد به آیات قرآن کریم گفت: افراد صادق بندگان مقرب پروردگار عالم و پیشتازان کسب بهشت پایدار هستند. آنها در جنات زندگی دائمی و همیشگی دارند. البته هر گروهی از مردم به تناسب ایمان و عملشان در یک مکانی از بهشت مستقر می شوند.

 

حجت‌الاسلام انصاریان در خصوص افراد صادق، ادامه داد: آنها افرادی هستند که از تمامی امتها حتی امت اسلامی زودتر به بهشت وارد می شوند. آنها شیعیان واقعی امیرمومنان امام علی (ع) هستند.

 

وی ادامه داد: اعتقاد، اخلاق و عمل صالح همانند آب زلالی است که در وجود هر انسانی می تواند رشد کند البته هیچ انسانی توان این را ندارد که همانند امیر مومنان امام علی (ع) شود و این یک حقیقت محض است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوره مبارکه واقعه به توصیف بهشت می پردازد و به انسان نشان می‌دهد که چه افرادی صادق و اهل بهشت هستند؛ از این رو با خواندن این سوره می توان بهشت را برای خود در این دنیا مجسم کرد.

کد خبر 1131914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha