آغاز فعالیت «شهادت و حاکمیت» به مناسبت دومین سالروز شهادت «سردار سلیمانی و «المهندس»

حشد شعبی از آغاز فعالیت های دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با شعار «شهادت و حاکمیت» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، «حاج مهند العقابی» مدیر رسانه عمومی عراق گفت: فعالیت رسمی دومین سالروز فرماندهان پیروزی بر داعش با شعار «شهادت و حاکمیت» از امروز چهارشنبه(هشتم دی 1400) و با برگزاری مراسمی از یادمان شهید در بغداد به سمت میدان التحریر باری بزرگداشت شهدای القائم آغاز می شود. درهمین حال، دومین فعالیت سالانه در ساعت 13:00 روز شنبه 11 دی 1400 با عنوان پاسخ دو میلیونی ر منطقه جادریه و الکراده برای محکومیت این جنایت برگزار می شود.

 

العقابی افزود: سومین فعالیت ساعت 20:00 روز یکشنبه 12 دی 1400 در فرودگاه بغداد برگزار می شود و چهارمین فعالیت در ساعت 14:00 روز سه شنبه 14 دی 1400 در بین الحرمین در کربلا انجام می شود.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه 15 دی 1400 که به دلیل تصویب پارلمان برای خروج نیروهای آمریکایی، روز حاکمیت نامیده شد. مراسم رسمی در ساعت 10:00 در تماشاخانه المنصور به یاد سرباز گمنام در منطقه الخضرا برگزار می شود. در روز 17 دی از روضة الشهدا به ویژه سردار ابومهدی المهندس بازدید خواهد شد و فعالیت های دیگری نیز در نجف اشرف برگزار می شود.

 

العقابی افزود: جشنواره مردمی در مقر مدیریت رسانه با حضور شاعران و هنرمندان برگزار می شود. آغاز فعالیت های استان های از روز 18 دی 1400 خواهد بود و در طول ماه ژانویه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیش از 400 فعالیت در سراسر مناطق عراق توسط نهادها و موسسه های رسمی و غیر رسمی، موکب های حسینی، دانشگاه برگزار می شود. این جشنواره ها و فعالیت ها  توسط هوادران شهیدان المهندس و سلیمانی به منظور محکومیت جنایت شنیع فرودگاه انجام می گیرد.

 

مدیر رسانه عمومی عراق گقت:ما به سازماندهی این مراسم ها و جشنواره ها کمک می کنیم،اما تلاش های گسترده ای را متولیان این فعالیت انجام دادند. همایش بین المللی درباره این جنایت در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

العقابی از همه اقشار جامعه خواست تا در راهپیمایی پاسخ میلیونی در روز 15 دی 1400 به منظور ادای احترام به خون سرداران شهید و محکومیت این جنایت شرکت کنند.

 

وی همچنین از هیئت وزیران خواست تا روز 13 دی 1400 را به احترام شهدا و نقش‌شان در نابودی تروریسم جهانی که عراق را هدف قرار داد و کشورهای منطقه را تهدید کرد، تعطیل رسمی اعلام کند.

کد خبر 1131920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha