۸۶ درصد دانش آموزان خفر و جهرم برابر کرونا واکسینه شده اند

رحمانیان گفت: پوشش واكسيناسيون كرونا در دانش آموزان جهرمی و خفری ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول، ۸۶ درصد و در نوبت دوم ۶۶ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (چهارشنبه ۸ دی) در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون  ۷۲ درصد مردم شهرستان‌های  جهرم و خفر تحت واكسيناسيون كرونا در ۲ نوبت قرار گرفته  و از اول آذر ماه تا كنون در هر ۲ شهرستان، ۴۵ هزار و ۵۰۰ دز واكسن تزريق شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بيشترين واكسن های تزريق شده تا كنون به ترتيب «سينوفارم»، «بركت» و «آسترازنكا» بوده است، افزود: به علت هشدار هايی كه در جهت  مقابله با شيوع سويه جديد «اُمیکرون» و جلوگيری از موج جديد كرونا در هر ۲ شهرستان داده شده تعداد مراجعات برای تزريق واكسن از سه هفته گذشته تا كنون ۲ برابر شده است.

 

وی همچنين پوشش واكسيناسيون (دز سوم يا بوستر) در جهرم از ۶ درصد به ۱۳ درصد رسيده است، عنوان کرد: پوشش واكسيناسيون كرونا در دانش آموزان جهرمی و خفری ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول، ۸۶ درصد و در نوبت دوم ۶۶ درصد است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه همچنان تعداد بالايی از  گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال برای دريافت واكسن دز اول  مراجعه ای نداشته اند، تاکید کرد: اين درحالی است كه جوانان مهم ترين زنجيره اصلی انتقال بيماری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سالمندان ۶۰ سال به بالا، بيماران خاص و افرادی كه بيماری زمينه ای دارند از گروه های پر خطر در معرض بيماری به خصوص سويه جديد اُمیکرون هستند، اظهار کرد: اين گروه سنی هر چه سريع تر برای دريافت دز سوم كرونا به مراكز واكسيناسيون مراجعه کنند.

کد خبر 1131940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha