۹ دی مکتبی تعالی بخش در راستای بصیرت افزایی همگان بود

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه روز۹دی نمادی برای عزت استقلال و بصیرت مردمی در راستای حفظ اصول اسلامی و ارمان های ناب انقلابی است، گفت: ۹ دی مکتبی تعالی بخش در راستای بصیرت افزایی همگان بود.

 خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: روز 9 دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز9  دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز 9 دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام  محمد علی کریمی، امام جمعه شهرستان سیاهکل به شرح زیر ارایه می شود.

 

ضرورت باخوانی 9 دی برای نسل جوان و جدید جامعه را توضیح بفرمایید؟

بازخوانی و کالبد شکافی حماسه 9 دی و فتنه 88 ، نه به عنوان یک حادثه بلکه  به عنوان  یک مکتب تعالی بخش و برگه زرینی در تاریخ  معاصر کشور در راستای بصیرت افزایی برای تمامی افراد  گروهها، اقشار و جریان بویژه  نسل  جوان عزیز دانشجو، طلبه، نوجوان و دانش اموز بسیار حیاتی و حتما ضرورت دارد .

 

اهمیت و ضرورت 9 دی را از نظر تقابل جبهه حق و باطل توضیح بفرمایید؟

اهمیت حماسه 9 دی در این است که تقابل جریانات  و گروههای سیاسی و رسمی کشور نیست  بلکه تقابل  جبهه انقلابی و حق با جبهه باطل و نفاق بود  و در برابر جریانات نفوذی ایستاد، نقطه تقابل  با فتنه انحراف و انحطاط بود و این تقابل همیشگی است. روز 9 دی روزی است که در آن اثبات دلدادگی به انقلاب اسلام  و ولایت بود ، روز تقابل  بصیرت با جهالت بود. روز 9 دی روز بروز و ظهور  غیرت ملی و دینی توامان با یکدیگر بود و صحنه تمام عیار رویش ها در برابر ریزش ها بود .

 

روز 9دی یک نماد ، المان و الم برای عزت استقلال و بصیرت  مردمی است در راستای حفظ اصول اسلامی  و ارمان های ناب انقلابی است که انشاءالله عبرت کده دائمی باقی می ماند و هرگز  فراموش نمی شود و همیشه در تاریخ می ماند و فراموش ناشدنی است.

 

دستاوردهای 9 دی را توضیح بفرمایید؟

9 دی دستاوردهای زیادی در بر داشت و از جمله طرفداری مردم از اسلام و رهبری را بار دیگر به عرصه ظهور رساند و  پشتوانه سازی محکم و استوار برای نظام انقلابی  و اسلامی محسوب می شود، شناخت هویت  فتنه گران از دستاوردهای دیگر 9 دی می توان نام برد.ناکامی جریان فتنه و حفظ  انقلاب و واکسینه شدن انقلاب از هر تهدیدی در برابر تمام توطئه های استکبار و دشمنان نظام اسلامی از جمله دیگر دستاوردهای 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت است.

 

پیامد حضور مردم در 9 دی را چگونه  می توان توصیف کرد؟

حضور خودجوش ، پرمعنا و بدون برنامه ریزی مردم در 9 دی باعث شد تا روح دیانت و انقلابی بر دل  مردم تقویت شد و احساس وظیفه مردم و انجام عمل صالح و انجام وظیفه دینی ، سیاسی ، انقلابی و اجتماعی در میان مردم پررنگ شد. 9 دی نماد اعتماد  مردم به نظام بود و باعث تقویت این نماد شد. 9 دی نشان دیگری از یوم الله حقیقی بوده و بیداری  و هوشیاری و بصیرت مردمی را به معنای واقعی نشان داد و موجب تقویت آن شد.  در 9 دی ، اتمام حجتی برای انقلاب و همه ما شد و یک روز  ماندگار و نقطه تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

 

 برای عبور از فضای غبار با چه ابزاری می توان عبور کرد؟

9 دی در طراز  اهمیت آزادسازی خرمشهر که در فرمایش رهبر انقلاب نیز عنوان شد، ما برای اینکه در برابر فتنه گری مبارزه مقابله کنیم  بهترین راه برای مبارزه خشکاندن ریشه فتنه است ،  ریشه فتنه در سال 88 ، انحراف از راه هدایت اصلی ، سنگدلی، نافرمانی خدا و ولایت و رهبری، تزلزل  پیمان شکنی ، دنیا طلبی ، شبه فکری ، شهوت سیاسی  و کسب جایگاه بود. که در تمامی این موارد دشمن راههای نفوذی را تعیین کرده بود که با  استفاده از شیوه های مبارزه نرم ، بکارگیری  چهره های موجه و مقدس  که باید مراقب این امر بود. استفاده  از شعارهای خوب و جذاب برای جلب توجه مردم در جامعه ، نفی  گذشته افتخار آمیز مردم در جامعه از راههای بود که فتنه گران با تحریک احساسات ، شبه افکنی و جلب  حمایت های خارجی با درهم تنیدن حق و باطل  و درهم امیزدن آن با ایجاد  فاصله میان مردم و حاکمیت تمام تلاش خود را برای براندازی نظام اسلامی بکار می برند.

 

9دی در موضوع جریان های سیاسی کشور چه اثراتی را برجای گذاشت؟

 

9 دی با تمام دستاوردهایی که در پی داشت موجب وحدت مردم و نظام اسلامی شد و به عنوان روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت نامگذاری شد و تمام ویژگیهایی که یک فرد انقلابی  و جریان حزب الله باید از خود نشان می دادند  در 9 دی در نقطه  اوجش به عرصه ظهور رسانید و هم خواص متعهد  انقلابی و هم عموم مردم متعهد در جامعه و تمام دلهای  جریان سیاسی را با تلطیف قلوب به یکدیگر نزدیک تر کرد.

 

برای گمراه نشدن از مسیر حق در فضای غبارآلود به چه تجهیزاتی باید مجهز باشیم؟

شناخت مسیر اصلی ، تبعیت از فرامین ولایت و رهبر انقلاب ، روشنگری و بصیرت افزایی  نسبت به خود و محیط پیرامونی که انسان در  بحران ها متزلزل  نشود و گرفتار  پیمان شکنی نشود و از دنیا زدگی مراقبت کند  و گرفتار آن نشود و مصالح کشور ، نظام و مردم را به منافع شخصی و گروهی الویت دهد .

 

 

کد خبر 1131949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha