نهضت سوادآموزی تبلور عینی از اهداف متعالی انقلاب در استقرار عدالت آموزشی است

شفیعیان گفت: تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تبلوری عینی از اهداف متعالی انقلاب در استقرار عدالت آموزشی است.

«مهدی شفیعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در آموزه‌های دینی و سیره پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی (ص) و ائمه معصومین (ع)، علم آموزی ابزار دانایی است و خواندن، نخستین کلمه و فرمان آخرین کتاب آسمانی، «قرآن کریم» است.

 

فرماندار ویژه جهرم افزود: از این رو خواندن و نوشتن برای آموختن و رهنمون شدن به پاکی و نیل به حیات طیبه از اهداف دین ماست.

 

وی بیان کرد: تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸، تبلوری عینی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران در استقرار عدالت آموزشی است که با افق بلند نگاه خود در پیامی تاریخی ترسیم کرده و برای کارگزاران مورد تاکید قرار داده اند.

 

شفیعیان خاطرنشان کرد: از دستاوردهای بیش از چهار دهه فعالیت سوادآموزی در ارتقای شاخص باسوادی، مصداق روشنی از فرمایش مقام  معظّم  رهبری (مدظله العالی) است که فرموده اند «سوادآموزی بر بخش عظیمی از مردم ما حق حیات دارد.»

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رویکردهای ایران قوی و سربلند و با استفاده از بسیج همه ی ظرفیت ها از جمله برنامه های جهادی و نذر خدمت، شاهد ارتقای شاخص باسوادی کشور و تحقق اهداف ترسیمی در اسناد بالا دستی بویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 1132028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha