داوری پایانی آثار ارسالی به کنگره جهانی «محمد (ص)» در سومین حرم اهل بیت (ع)

تقوایی گفت: داوری پایانی آثار ارسالی به کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» با حضور مشاهیر و برجستگان هنری کشور در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (چهارشنبه 9 دی) با اشاره به آغاز به کار کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» از اسفند 99 در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره جهانی با فراخوان در هفت زبان و ۲۵ رشته ادبی و هنری در راستای چهره واقعی پیامبر رحمت (ص) به زبان هنر آغاز به کار کرد.

دبیر کل کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» ادامه داد: در آثار ارسالی شده به دبیرخانه این کنگره، چهره واقعی پیامبر رحمت (ص) به زبان هنر آغاز منعکس شده است و اکنون این کنگره در گام پایانی و داوری آثار قرار دارد.

وی اضافه کرد: پنج هزار و 700 اثر از 40 کشور دنیا در دبیرخانه کنگره دریافت شد و از 2 آبان داوری آثار در گام نخست آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا، داوری پایانی برخی رشته ‌ها در بستر مجازی انجام خواهد شد.

تقوایی اعلام کرد: داوران برای داوری آثاری مانند رشته‌ های خوشنویسی (نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته)، نقاشی خط، نقاشی و نگارگری در شیراز گرد هم خواهند آمد.

وی ادامه داد: برگزیدگان داوری نخست، اصل اثر خود را به دبیرخانه کنگره فرستاده اند و 9 و 10 دی، داوری پایانی آثار ارسالی به کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» با حضور مشاهیر و برجستگان هنری کشور در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

خاطر نشان می شود، آئین پایانی این کنگره، پس از پایان داوری‌ ها در روز مبعث پیامبر (ص) در 10 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1132082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha