شبکه خیران مسجدی در دوران کرونا شکل گرفت/ شبکه‌سازی مساجد به صورت محلی و منطقه‌ای دنبال شود

حجت‌الاسلام والمسلمین ردایی با بیان اینکه مسجید‌ها توانستند در دوران کرونا شبکه خیران را در رسیدگی به نیازمندان تشکیل دهند، گفت: شبکه‌سازی مساجد باید به صورت محله‌ای و منطقه‌ای دنبال شود تا نتایج آن در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آید.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین ردایی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تهدید بسیار خطرناک و ترس آور شیوع ویروس کرونا در زمینه توسعه فضای مجازی و بهره مندی از این فضا برای جهت دهی به باورها و فرهنگ پذیری موثر بوده است، اظهار کرد: الحمدالله جوانان مومن و انقلابی توانستند این تهدید را به فرصتی برای بهره مندی بیشتر از دستاوردهای جدید در حوزه مجازی به منظور نشر بیشتر ارزش های انقلابی تبدیل کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همین جوانان توانستند در میدان بزرگی به نام مساجد کارهای بزرگی انجام دهند که ایجاد شبکه ای از خیران و کارآفرینان برای خدمت به نیازمندان از جمله آنها است. می توان با جدیت ادعا کرد که هیچ نیازمندی در محله ای نیست که از خدمات مساجد بهره مند نشده باشد.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه کار و تلاش جوانان مومن و انقلابی اثرات ماندگاری داشته باشد باید کار شبکه ای و منسجم صورت گیرد. البته توجه به یک نکته بسیار مهم است؛ ضمن اینکه باید آمار کامل و جامعی از مساجد و فعالیت های مختلف مسجدی ها در سراسر کشور داشت ولی شبکه سازی مساجد باید به صورت محله ای و منطقه ای دنبال شود تا نتایج آن در سریع ترین زمان ممکن به دست آید.

 

ردایی ادامه داد: شبکه سازی عملیاتی نباید به صورت سراسری و ملی و حتی استانی باشد زیرا با توجه به وجود سلایق و نیازها و گرایشات مختلف در نقاط مختلف کشورمان، این نوع از شبکه سازی مساجد می تواند اثرات معکوس بر جای بگذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه سازی به این دلیل باید به صورت محله ای و منطقه ای باشد که معمولا ساکنان یک محله شهری به دلیل حضور در نهادهایی همچون حوزه ها و نواحی بسیج یا شهرداری های نواحی و مناطق و سایر مراکز مشابه، از وضعیت یک محله و نیازمندی های آن مطلع هستند و به این صورت می دانند اولویت های ساکنان نیازمند آن محله در چه زمینه است؛ و به این صورت می توانند در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی اولویت های خانواده های نیازمند در یک محله یا منطقه باشند.

 

کد خبر 1132100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha