کانون انتظار سرخه میزبان مسجدی‌های اهل مطالعه است

اسلامي محور فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري انتظار سرخه را در حوزه کتاب و کتابخواني دانست وگفت: در حال حاضر ۱۴ گروه کتابخواني فعاليت داشته و جلسات هفتگي مطالعه دارند.

«محمدرضا اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ تلاش برای توسعه کتاب و ترویج کتابخوانی  راماندگار و ثمربخش دانست وگفت: باید بتوانیم این کار را در جامعه نهادینه کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه با تأکید براینکه ما برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه نیازمند این هستیم که نهضت مطالعه را در شهرها، محلات و روستاها گسترش دهیم ادامه داد:  این مسئله نیازمند فراهم کردن بسترهای مناسب از قبیل تأسیس کتابخانه‌های محلی، روستایی و تبلیغ فرهنگ کتاب‌خوانی و نیز استفاده از تمام ابزارهای مادی و معنوی و مجازی است.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های  مساجد یکی از بهترین فرصت های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می شوند اظهار داشت: کتابخانه های مساجد در همه شهر و روستاها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می دهند. 

 

اسلامی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌ کانون انتظار سرخه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان  و به ویژه کودکان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برگزار شود ادامه داد: مطالعه‌ یکی‌ از بهترین‌ راه‌های‌ غنی‌ سازی‌ و بهره‌وری‌ از اوقات‌ فراغت‌ است‌ و استفاده‌ مطلوب‌ و شایسته‌ از این ‌اوقات‌ تأمین‌ کننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالی‌ شخصیت‌ انسان‌ است‌.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری انتظار در مسجد ولی عصر(عج) سرخه از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تمرکز اصلی فعالیت‌های کانون در حوزه کتاب و  کتابخوانی بوده است و در طول 10 سال اخیر طرح‌های مختلفی از جمله «گنج دانش»، «گلگشت و گلگشت در خانه» را به اجرا درآورده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر  ۱۴ گروه کتابخوان در کانون فعالیت دارند و جلسات هفتگی مطالعه با حضور کتابخوانان برگزار می شود که برخی از این گروه‌ها تا کنون بیش از ۱۵۰ کتاب خوانده اند.

 

اسلامی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت های ترویج فرهنگ  مطالعه هفت گروه فرهنگی و هنری نیز در کانون فعالیت می کنند، تصریح کرد: عمده فعالیت ها در زمینه های رسانه، سرود، تبلیغات، اردو و مدیریت کتابخانه به همراه  برنامه ریزی و اجرای طرحهای فرهنگی هنری  می باشد که توسط اعضاء کانون مدیریت می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مختلف در حوزه قرآن و احکام نیز مورد توجه است، افزود: کلاس آموزشی قرآن پسران در کانون بیش از ده سال سابقه فعالیت دارد و دربخش خواهران نیز در کنار فعالیتهای قرآنی آموزش مفاهیم دینی نیز ارائه می شود.

 

وی  با بیان اینکه کانون تا قبل از شیوع ویروس کرونا مجری برنامه اعتکاف خواهران در سطح شهرستان بوده است، بیان کرد: با شیوع ویروس  کرونا طرح گلگشت در خانه را اجرا کردیم و دو اکیپ سیار ما به طور هفتگی به خانه های ۱۰۰ عضو کتابخانه کتاب برده و به آنان تحویل داده اند.

 

وی با بیان اینکه برای جذب کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت های حوزه کتاب، طرح «مسیر سعادت» نیز اجرا شده است،افزود: در این طرح بچه ها غیر از حضور در نمازجماعت، در برنامه های آموزش مفاهیم دینی، ورزش، اردو و مسابقات فرهنگی شرکت می کنند و در پایان هر دوره یک ساله برگزیدگان طرح معرفی و تقدیر می شوند.

کد خبر 1132112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha