مشارکت ۳۴ کانون فرهنگی نایین در طرح فهما / نگاه سنتی برای بانوان باید تغییر کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نایین گفت: ۳۴ کانون فرهنگی و هنری این شهرستان با ۵۷ نوع فعالیت در طرح فهما مشارکت کردند.

ماشاالله فخارزاده در گفت و گو با خبرنگار شبستان از نایین، با اشاره به اینکه طرح فهما با هدف استعدادیابی در کانون مساجد برگزار می شود گفت: شهرستان نایین در سال گذشته موفق به کسب رتبه یک استان در این طرح شده که با حمایت از آن  می‌توان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب قدم برداشت.


وی در رابطه با اجرای طرح فهما در نایین افزود: فعالیت هایی که در عرصه کانون های مساجد انجام می شود در طرح قرار داشته و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می گردد. 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین با ابراز امیدواری از فعالیت کانون های مساجد در سطح شهرستان، بر ضرورت تلاش و کسب نتایج موفقیت آمیز تاکید نمود.


وی تعداد کانون های دارای مجوز این شهرستان را 34 مرکز برشمرد و افزود: در حال حاضر ۵۸ نوع فعالیت در بحث کانون های مساجد وجود دارد و با چالش هایی که کانون های فرهنگی مساجد با آن روبرو هستند، علی‌رغم فعالیت ها و کارهایی که صورت می گیرد در بحث گزارش دهی عملکرد ضعیفی وجود دارد، که این می تواند بر اساس عدم آشنایی و نیز سهل انگاری باشد.


فخارزاده بیان کرد: انعکاس گزارش‌دهی کانون‌ها باعث  امتیاز برای خود کانون ها  و سیر تکاملی برنامه هایی که انجام می دهند باشد و می توان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق کانون های فرهنگی مساجد اقدام کنیم.
وی گفت: عدم توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و هنری باعث به وجود آمدن آسیب هایی می شود که  در درجه بالاتر مشکل‌ساز خواهند شد. 


فخار زاده تصریح نمود: کانون های مساجد مختص به تمام اقشار هستند و فقط به آقایان محدود نمی شوند و  نگاه سنتی که به پتانسیل خانم ها می شود باید تغییر پیدا کند، گاهی خانم ها در عرصه های مختلف اجتماعی می توانند کار کرد بهتری داشته باشند، ضمن اینکه با نگاه در سطح کشور مشاهده می شود جامعه زنان باعث موفقیت های بسیاری بوده اند و شیرمردان از دامن زنانه پاکدامن و پاکدل رشد یافته اند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نایین در خصوص حمایت از بخش های فرهنگی گفت : برای حل این مسئله به حمایت دو دسته، آحاد مردم و نیز مسئولین نیاز است که در بحث مساجد با درایت حرکت کنند، چرا که با توجه به جنگ تمام عیار فرهنگی که علیه کشور صورت گرفته، در مسائل فرهنگی باید دقت نظر بیشتری انجام شود. 


فخارزاده در پایان گفت:  بحث فرهنگ مربوط به یک اداره یا یک شخص خاص نیست و مربوط به آحاد مردم است که با ورود در این عرصه می توان به ساخت فرهنگ و اصلاح فرهنگی در جامعه کمک نمود.

کد خبر 1132118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha