بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی حاشیه شهر ضروری است

صاحبی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی حاشیه شهر، امر ضروری است و از این بدنه باید در عرصه مدیریتی هم بهره‌ بگیریم و همین افراد که ساکنان بومی حاشیه شهر هستند، مطالبه‌گری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامحسین صاحبی» امروز چهارشنبه (۸ دی) در نشست مردمی که در مسجد حجت‌المهدی(عج) پیرامون سیاست‌های شورای شهر برای کاهش نابرابری‌های اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: عمده اعضای شورای شهر مشهدمقدس در این دوره، از کارکنان شهرداری بوده و اشراف خوبی نسبت به عملکردها و سیاست‌های مدیریت شهری در ادوار گذشته دارند.

 

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته، رویکرد مدیریت شهری نسبت به حاشیه شهر مثبت نبوده و طرح‌های توسعه شهر را به سمت غرب برده‌اند، گفت: برخی از مدیران شهری در ادوار گذشته بر این باور بودند که هزینه کردن اعتبارات شهری در مناطق حاشیه شهر، اشکال شرعی دارد؛ حال با کدام دلیل، مشخص نیست.

 

وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری از سایر مناطق را نباید در حاشیه شهر هزینه کرد چراکه شهرداری درآمدی از این پهنه‌ها ندارد؛ افزود: از شوراهای چهارم و پنجم زیردستی‌های مناسبی برای حاشیه شهر داریم و برهمین اساس، معطلی بخاطر نبود طرح‌های مختلف در مناطق کم‌برخوردار قابل توجیه نیست و مسائل را باید طبق طرح‌های قبلی پیش ببریم.

 

صاحبی حضور سرمایه‌گذار در حاشیه شهر را مستلزم تسهیلگری دانست و گفت: مصوبات بازآفرینی خوبی ویژه حاشیه شهر داریم که ساکنان درصورت نوسازی منازل خود می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه و تخفیفات شهرداری بهره‌مند شوند.

 

وی با بیان اینکه علاوه‌ بر مسائل یاد شده، مادامی که شبکه معابر حاشیه شهر درست نباشد و گره‌های ترافیکی داشته باشیم، سرمایه‌گذار هم در حاشیه شهر حضور پیدا نمی‌کند؛ تصریح کرد: ساختارها در بحث ساماندهی حاشیه شهر باید تغییر کند و در این زمینه نیازمند «سازمان اجرایی حاشیه شهر» هستیم تا تمام دستگاه‌ها پاسخگو باشند و بتوانیم اعتبارات ملی داشته باشیم.

 

عضو شورای شهر مشهد در ادامه، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی حاشیه شهر را امر ضروری دانست و گفت: از این بدنه باید در عرصه مدیریتی هم بهره‌ بگیریم و همین افراد که ساکنان بومی حاشیه شهر هستند، مطالبه‌گری کنند.

 

کد خبر 1132120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha