سامانه گرمسیری ۱۷ هزار هکتار از اراضی ایلام را آبی می کند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه گرمسیری ۱۷ هزار هکتار از اراضی ایلام را آبی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی اکبر بسطامی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: ایلام باید به توسعه متوازن دست یابد زیرا ایلام دومین استان نفت خیز و  چهارمین استان گازخیز کشور ولی توجه لازم به این استان نشده است.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تصویب لایحه بودجه 1401 در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در تلاش هستیم در تصویب بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه و با بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره، استان را از فقر مفرط به سمت توسعه حرکت دهیم.

 

نماینده مردم ایلام، هلیلان، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس با بیان اینکه این استان دومین استان گازخیر کشور بوده و چهارمین استان نفت خیر کشور است، افزود: از سوی دیگر ایلام دارای خط مرزی مهران بوده که در زمان برگزاری مراسم بزرگ اربعین و همچنین با توجه به اینکه اخیرا مرز مهران منطقه آزاد شناخته شده است، ظرفیت بسیار مهمی در استان به شمار می‌آید.

 

وی یادآور شد: بازارچه‌های مرزی نیز از ظرفیت‌های مهم مرزی ایلام به شمار می‌آید که امیدواریم در سایه تعاملات با کشور دوست و همسایه عراق بتوانیم از ظرفیت‌ این بازرچه‌ها نیز به خوبی استفاده کنیم.

 

بسطامی اضافه کرد: در زمینه آب های استان نیز، ایلام دارای 14 رودخانه است که باید برای استفاده از ظرفیت این آب ها با مهار آن در جهت رونق تولید استفاده کنیم که این موضوع نیز از مهم ترین برنامه های مجمع نمایندگان استان است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های مهم استفاده از سامانه گرمسیری استان ایلام است، افزود: این پروژه از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی و با اذن رهبر معظم انقلاب آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم این پروژه که بیش از 17 هزار هکتار از زمین های ایلام و دهلران را تحت پوشش خود قرار می دهد، به نتیجه برسانیم.

 

وی توسعه راه ریلی در استان ایلام را یکی دیگر از برنامه های جدید مجمع نمایندگان در استان ایلام برشمرد و اضافه کرد: ایجاد مسیر ریلی در ایلام کلید خورده و امیدواریم با اختصاص اعتبار در بودجه 1401 بتوانیم ایلام را از انزوای جغرافیایی و پیوستن استان به شبکه ریلی کشور خدمت بزرگی را به مردم مناطق مرزی و خدمت به اقتصاد کشور برای تزانزیت از مرز داشته باشیم.بسطامی معضل بیکاری جوانان را یکی دیگر از مسائل محوری برای مجمع استان ایلام دانست.

 

بسطامی ابراز کرد: ایلام یکی از استان هایی است که بیشترین جمعیت را با وجود همه منابع خدادادی تحت پوشش نهادهای حمایتی دارد که این مسئله نشان می دهد به ایلام به هیچ عنوان در تراز نظام جمهوری اسلامی توجه نشده است که امیدواریم دولت سیزدهم که با نگاه عدالت محوری مسیر خود را آغاز کرده ایلام را نیز مورد توجه جدی قرار دهد.

کد خبر 1132133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha