۱۸۶ مدرسه در ایلام از نظر بهداشتی دچار مشکل هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه بیماری ویروسی با علائم گوارشی بین کودکان شایع و منجر به بستری تعدادی شده است، گفت: ۱۸۶ مدرسه در ایلام از نظر بهداشتی دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، « جمیل صادقی‌فر» ظهر امروز(۸ دی) در نشست قرارگاه استانی مقابله با کرونا با اشاره به نظارت بر یک هزار و ۱۴۶ مدرسه استان، تاکید کرد: ۱۸۶ مدرسه از نظر بهداشتی دچار مشکل است که نیاز است موارد بهداشتی آنها اعم از نبود تهویه، خرابی سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه این مدارس یا باید مسایل بهداشتی را رعایت کنند یا آموزش در آنها غیرحضوری شود، افزود:  وضعیت کرونا در استان ایلام اکنون پایدار است اما نگرانی‌ها همچنان وجود دارد زیرا سویه جدید به شدت منتشر می‌شود.

 

صادقی‌فر در خصوص کمبود واکسن کرونا نیز تاکید کرد: پیگیری لازم در خصوص کمبود برخی واکسن‌ها انجام شده است اما اکنون تلاش برای جایگزینی واکسن‌های تولید داخل بسیار زیاد است.

 

وی همچنین در خصوص نظارت بر مرز مهران و کنترل سویه جدید اومیکرون اظهار داشت: طی ۲ هفته گذشته هفت هزار نفر ورود به کشور داشتیم که ۸۵۰ نفر غیر ایرانی بودند و کارت واکسن و علایم آنها بررسی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه بیماری ویروسی با علائم گوارشی بین کودکان شایع و منجر به بستری تعدادی شده است، گفت: ۳۰۶ کودک در ۲ هفته گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.             

 

صادقی فر خاطرنشان کرد: در صورتی که ۲ نفر از دانش‌آموزان یک کلاس دارای علائم کرونا باشند آن کلاس تعطیل می‌شود و اگر چند کلاس در یک مدرسه دارای این شرایط باشد مدیر می‌تواند به مدت ۲ هفته آموزش را در فضای مجازی و بستر شاد ادامه دهد و مدرسه تعطیل شود.

کد خبر 1132150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha