اجرای برنامه های بهزیستی فارس برای مقابله با خشونت خانگی

کشفی نژاد گفت: بهزیستی فارس از ۱ تا ۱۵ دی با برگزاری برنامه های مختلف و بهره گیری از فضای مجازی به پیشگیری و مقابله با خشونت خانگی می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (چهارشنبه 9 دی) با اشاره به برقراری تماس های انجام شده با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فارس در جمع خبرنگاران گفت: 17 هزار و 615 تماس با این شماره طی 9 ماه گذشته برقرار شده است و اورژانس اجتماعی نقش مهمی در مقابله با خشونت خانگی دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: از میان بیشترین تماس ها در مورد اختلافات حاد خانوادگی و کودک آزاری و همسرآزاری بوده و  گزارش ها حاکی از بالا بودن آسیب های اجتماعی ناشی از خشونت های خانگی به دلیل اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی و ... در استان فارس است.

وی اضافه کرد: خشونت خانگی، میان افرادی رخ می دهد که به علت صمیمیت، ارتباط خونی یا قانونی به یکدیگر پیوند خورده اند و عمدتا خشونت های خانوادگی جرم محسوب می شوند و در بیشتر موارد، زنان از سوی مردان مورد خشونت خانگی قرار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: والدین در مورد رفتار خود و ارتباط با فرزندان خود آگاه و حساس باشند و مهمترین راهکار پیشگیری از خشونت، جدی گرفتن مهارت های ۱۰ گانه به ویژه مهارت مدیریت کنترل خشم، مهارت های ارتباطی والد و فرزندی و حل مسئله، افزایش تاب آوری و شادمانی برای اعضای جامعه ضروری است.

کشفی نژاد ادامه داد: خشونت یکی از اختلالات سلامت روانی و اجتماعی است که در پی شیوع کرونا افزایش یافته و توجه ویژه در سطوح اول و دوم پیشگیری را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: دفتر پیشگیری از آسیب های معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس با هدف ترویج رفتار همدلانه و جلوگیری از خشونت خانگی از 1 تا 15 دی، برنامه های آگاه سازی با بهره مندی از مشارکت جمعیت همیاران سلامت روانی-اجتماعی و پایگاه های سلامت اجتماعی در سراسر استان در قالب کارگاه های آموزشی حضوری و فضای مجازی در نظر گرفته است.

کشفی نژاد افزود: تهیه بنر، بروشور، پمفلت، کلیپ، اینفوگرافی، موشن گرافی، پوستر، مقالات کوتاه، مصاحبه خبری، جلسات مشاوره رایگان، پیام های آموزشی در گروه های فضای مجازی، مشارکت گیری از ذینفعان محلی و حمایت یابی با هدف کمک به کودکان و نوجوانان  در معرض آسیب و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در فضای مجازی از برنامه های دفتر پیشگیری از آسیب های معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس در این 15 روز است.

وی اعلام کرد: جلسات پرسش و پاسخ در فضای مجازی با موضوع تاب آوری در بین نوجوانان برگزار می شود و پیام های شعارهای پیشگیری از خشونت در وسایل نقلیه عمومی، فراخوان مسابقه با موضوع رفتار همدلانه، فراخوان مسابقات ورزشی و ... نیز در این مدت به انجام می رسد.

کد خبر 1132171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha