عمومی شدن گفتمان جهادی از اهداف گروه های جهادی است

پرنیان با اشاه به فعالیت های جهادی، گفت: عمومی شدن گفتمان جهادی از اهداف مهم گروه های جهادی است.

« ضرغام پرنیان » درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درخرم آباد، اظهار داشت: مجمع جهادگران در سیاست های خود به دنبال نظام مسائل کشور است.

 

وی افزود: جهادگران هر شهرستان، استان و کشور یک سند سالیانه داریم که  این سند با مشورت بسیج سازندگی و گروه های جهادی  تدوین می شود.

 

دبیر مجمع جهادگران کشور ادامه داد: راهبرد سند سالیانه رفع مشکلات اساسی هراستان، شهرستان و مناطق محروم است و که مشکلات در این سند اولیت بندی، تنظیم ، تدوین  و ارائه می شود.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای گفتمان سازی اهداف گروه های جهادی، ابراز کرد: یکی از پیام های مهم این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این است که ضمن تاکید بر کیفی سازی و توانمند سازی گروه های جهادی، تبدیل شدن گفتمان جهادی به گفتمان عمومی غالب در جامعه است.

 

پرنیان تصریح کرد: در این راستا تاکید شده است که  گروه های جهادی با رفتار، منش و پی گیری اهداف خود روحیه جهادی را در جامعه رواج و آحاد مردم را با این تفکر همراه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دیگر نکته مهم  پیام رهبر معظم انقلاب، انعکاس هنرمندانه فعالیت های جهادی به مردم جهت ترغیب و تشویق دیگران برای حضور در فعالیت های جهادی است.

 

مطالبه گری از وظایف مهم مجمع جهادگران است

 

پرنیان دیگر وظیفه مهم مجمع جهادگران را مطالبه گری درون سازمانی و برون سازی دانست و خاطرنشان کرد: مطالبه درون سازمانی گروه های جهادی از بسیج سازندگی و ارکان اصلی سپاه، طبق وظیفه زاتی است در سال 1389 مقام معظم رهبری به دوش بسیج سازندگی جهت هدایت، پشتیبانی و تسهیل برای گسترش گروه های جهادی گذاشتند.

 

وی افزود: مطالبه درون سازمانی به این سمت است که گروه های جهادی از بسیج سازندگی نواحی پشتیبانی های لازم را مطالبه می کنند.

 

جهادگران صدای محرومان هستند

 

دبیر مجمع جهادگران کشور اذعان داشت: مطالبه گری برون سازمانی هم در حوزه مسئولین خارج از بسیج شامل دستگاه های قادر در امر پشتیبانی است.

 

پرنیان  خاطرنشان کرد: جهادگران وقتی در مناطق محروم کشور مشغول خدمت رسانی می شوند، در واقع صدای مردم محروم هستند و مطالبات گروه های جهادی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های محرومان است.

 

وی در ادامه با اشاره به انسجام و وحدت بین گروه های جهادی، افزود: در سایه تلاش مجمع جهادگران امروز گروه های جهادی در سراسر کشور و مجمع جهادگران به مانند زنجیره ای متصل به هم هستند.

 

پرنیان ابراز کرد: گروه های جهادی امروز منسجم ترین شبکه متصل به هم از حیث نیروهای جهادی به عنوان یک شبکه است که برکات این انسجام در بحران های به وجود می آید قابل مشاهده است.

 

وی یادآور شد: در سیل پلدختر مشاهده شد، با توجه به شکل گیری مجمع گروه های جهادی، هماهنگی های خوبی برای اعزام گروه ها، آمدن آن ها و نیازها وجود داشت و با مدیریت یکسان گروه ها برای خدمت به مردم اعزام می شدند.

 

احیای جهاد سازندگی از مطالبات مهم  مجمع جهادگران است

 

دبیر مجمع جهادگران کشور خاطر نشان کرد: مجمع جهادگران در کنار بسیج به جد پی گیر قانونی شدن شهدای جهادی در مجلس است.

 

پرنیان افزود: دیگر برنامه مهم مجمع جهادگران، احیای بسیج سازندگی و جهاد سازندگی است.

 

وی تصریح کرد: مجمع جهادگران به نمایندگی از 42 هزارگروه جهادی پیگیری های لازم را در این زمینه به عمل آورد و در نشست با معاون اول رئیس جمهوری دغدغه های جهادگران دراین عرصه انتقال داده شد و ظاهرا اتفاق های خوبی قرار است در پی این مطالبه رخ دهد.

 

پرنیان اظهار کرد: حدود 2 سال است که با پشتیبانی بسیج سازندگی  2 یادواره و کنگره شهدای جهادی برگزار شده است که سال دوم این یادواره تابستان امسال با حضور  خانواده های شهدای جهادگر در مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 1132173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha