امسال ۲ هزار هکتار از اراضی بیابانی دهلران جنگل کاری شده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: امسال در راستای مبارزه با بیابان زدایی ۲هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان دهلران جنگل کاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «نصراله پارسه»در آئین جنگل کاری  سراسری پویش ایران سرسبز که با حضور معاون استاندارو فرماندار ویژه شهرستان دهلران، همیاران طبیعت، فرهنگیان، دانش آموزان و جمعی از شهروندان در منطقه آبگرم برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از 10هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان دهلران جنگل کاریشده است.

 

 وی به اقدامات مهم منابع طبیعی استان در بحث توسعه جنگل کاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مجموعه سازمان جنگل ها و اداره کل توجه بسیار خوبی به شهرستان دهلران در بحث توسعه جنگل کاری دارند.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران با اشاره به وجود ۲۵۹ هزار هکتار سطح عرصه بیابانی شهرستان، افزود: تاکنون از این میزان ۴۰ هزار هکتار بیابان زدایی شده ست.

 

وی تصریح کرد: مبارزه با بیابان زدای و جنگل کاری در این شهرستان همواره در دستور کار است.

 

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران عنوان کرد: خوشبختانه توسعه جنگل کاری به خصوص جنگل دست کاشت از موضوعات بسیار مهمی است که مورد توجه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و معاونین وی قرار گرفته است.

 

 پارسه خاطرنشان کرد: امروز استان ایلام به خصوص شهرستان دهلران به خاطر وجود عرصه های بیابانی در بحث جنگل کاری دشت کاشت بیش از گذشته تلاش شده واین امر نشان از توجه مسئولان استانی و شهرستانی و تلاش همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان است.

 

کد خبر 1132210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha