پاسداشت ایام فاطمیه از تشییع ۶شهید گمنام تا افتتاح ۱۰ خانه محروم/۵۰هزار بسته معیشتی به یاد سردار سلیمانی توزیع می شود

مجیدی با بیان اینکه پیکر ۶شهید گمنام دفاع مقدس که به تازگی تفحص شدند در ایام فاطمیه در چهار شهر مازندران تشییع و خاکسپاری می‌شود، گفت: همچنین پیکر مطهر شهید مهران شوری زاده نیز فردا۹دی همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در ساری تشییع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عسگر مجیدی» امروز(۸دی) با اشاره به چهار مناسبت پیش رو، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین این مناسبت‌ها ایام شهادت حضرت فاطمه (س) است که آن را به فاطمیون دیار علویان تسلیت عرض می کنم، در شان حضرت همین بس که خداوند از ایشان با عنوان بهانه خلقت یاد می‌کند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا با بیان اینکه ایام الله و حزن مردم ایران و سالروز شهادت مردی بزرگ و مجاهد حاج قاسم سلیمانی در پیش است، افزود: وی توانست شعائر و مبانی اسلامی را در کشورهای دیگر ترویج بدهد تا جایی که ما اثراتش را می‌بینیم، و جبهه مقاومت به نوعی تفکر جهانی تبدیل شد.

 

مجیدی عنوان کرد: حماسه بزرگ ۹ دی را در پیش داریم، انتخاباتی در  سال ۱۳۸۸ برگزار شد عده‌ای از جبهه استکبار در قالب پرده تزویر  مطالبه و خواست عمومی مردم را بهانه قرار داده و انقلاب مخملی را ایجاد کردند که به فضل خداوند متعال با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری و بصیرت و تیزبینی ملت انقلاب این دسیسه خنثی شد و شاهد استمرار انقلاب تا به حالا هستیم وامروز انقلاب اسلامی الگوی منطقه است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا اضافه کرد: مناسبت بعدی ورود شهدا به  استان مازندران دیار علویان است، مازندرانی‌ها همواره جزو استان‌های پیشگام بودند، در دفاع، بازسازی مناطق عملیات همچون سوسنگرد و غیره نیز افتخار آفریدند، در این ایام ما میزبان ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در استان هستیم.

 

وی با بیان اینکه به جهت شیوع کرونا دو سال گذشته مردم از حضور در مراسمات مرحوم بودند که آثار بدی داشته، گفت: از این رو مقرر شد مردم شریف همه شهرستان‌ها از میزبانی شهدا در قالب دو کاروان سه تایی برخوردار باشند از روز شنبه یازدهم دی ماه تا آخر هفته مراسم استقبال و بدرقه از شهدا را خواهیم داشت و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر این شهدا تشییع و تدفین خواهند شد که به شرح زیر است؛

*صبح شنبه ۱۱ دی ماه؛ سه شهید در رامسر و سه شهید در تنکابن

*عصر شنبه ۱۱ دی ماه؛ سه شهید در عباس آباد، سه شهید در کلاردشت

*شب شنبه ۱۱ دی ماه؛ وداع در مصلی تنکابن

*صبح یکشنبه ۱۲ دی ماه؛ سه شهید در چالوس سه شهید در نوشهر

*عصر یکشنبه ۱۲ دی ماه؛ سه شهید در محمودآباد و سه شهید در نور

*شب یکشنبه ۱۲ دی ماه؛ مراسم وداع در چالوس، رامسر، نوشهر، آمل، زیرآب و پل سفید و محمودآباد هر کدام یک شهید

*صبح دوشنبه ۱۳ دی ماه؛ سه شهید در آمل، سه شهید در فریدونکنار و بابلسر

*عصر دوشنبه ۱۳ دی ماه؛ سه شهید در بابل و سه شهید در سیمرغ

*شب دوشنبه ۱۳ دی ماه؛ مراسم وداع در عباس آباد، کلاردشت، نور، ساری (به‌مناسبت گرامیداشت سردار شهید سلیمانی) و فرح آباد

*صبح سه شنبه ۱۴ دی ماه؛ سه شهید در قائمشهر و سه شهید در زیرآب

*عصر سه شنبه ۱۴ دی ماه؛ سه شهید در گلوگاه

*شب سه شنبه ۱۴ دی ماه؛ مراسم وداع در بابلسر، نکا، شیرگاه، گلوگاه و قائمشهر

*صبح پنجشنبه ۱۶ دی ماه (شهادت حضرت زهرا (س))؛ تشییع ۶ شهید در ساری و انتقال به شهرهای میزبان

 

مجیدی در ادامه از برگزاری اجتماع بزرگ استانی مدافعان حرم و ایثارگران با حضور خانواده‌های شهدای مدافعان حرم در روز دوشنبه در لشکر ۲۵ کربلای مازندران خبر داد و افزود: همچنین اجتماع بانوان فاطمی و دختران سلیمانی با محوریت بسیج جامعه زنان در تعدادی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

 

وی یادآورشد: شب شعر و خاطره با حضور اصحاب هنر به‌ویژه با شعر نگین سلیمان، ۱۱ دی ماه ساعت ۱۵ در مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

 

مجیدی از استمرار کمک مومنانه با همکاری خیرین و مردم نوع دوست استان خبر داد و افزود: روز دوشنبه ۱۲ دی ماه توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۰ هزار بسته لوازم بهداشتی، ۱۲ هزار بسته پروتکل‌های بهداشتی، توزیع هزار و ۲۰۰ سری البسه و پوشاک، توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ سری لوازم‌التحریر و توزیع ۱۴ هزار پرس غذای گرم را خواهیم داشت.

 

 

وی از افتتاح ۱۰ باب خانه محروم خبر داد و گفت: اعزام گروه جهادی به مناطق محروم را نیز در دستور کار داریم.

 

 

مجیدی از برگزاری مراسم وداع شهید امنیت «مهران شوری زاده» ساعت ۹ امشب در حسینیه عاشقان کربلا خبر داد و افزود:‌ همچنین ۱۱ صبح  فردا  ۹دی مراسم تشییع این شهید به سمت گلزار شهدای ملامجدین برگزار می شود.

کد خبر 1132223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha