حماسه ۹ دی، سند بصیرت و اعلام حمایت ملت از ولایت و انقلاب اسلامی است

ائمه جمعه خراسان شمالی، حماسه ۹ دی را سند بصیرت و اعلام حمایت ملت ایران از ولایت و انقلاب اسلامی معرفی کرده و گفتند: دشمنان بدانند هر جریان و فکری که بر خلاف مسیر ولایت، نظام اسلامی و قانون دنبال شود، مردم در برابر آن خواهند ایستاد.

خبرگزاری شبستان- آرزو یوسفی، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در شرایطی که هنوز صندوق های رای باز و شمارش آرا نشده بود، دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری به سخنرانی پرداختند و خود را پیروز قطعی انتخابات اعلام كردندهمين داوری کورکورانه و زودهنگام باعث شد که دشمنان قسم خورده این مملکت و دشمنان دیرینه اسلام خيابان‌های پایتخت را به صحنه درگیری تبديل كنند و در همين بين سران فتنه نیز آشوبگران را بيش از پيش تحریک می‌کردند.

 

اما سرانجام اتفاقی بزرگ رخ داد؛ اتفاقی که برای همیشه جریان حق را از باطل جدا کرد و آن، شادی و کف و سوت توسط آشوبگران، آن هم نه در یک روز معمولی بلکه در روز عاشورای حسینی )ع)بود. تظاهرات عظیم و کم سابقه 9 دی و نقشی که مردم در این حضور ایفا کردند، به خوبی نشان داد که کلید حل همه مسائل نظام و انقلاب و ایران در دست مردم‌ است و از این رو توطئه هایی که با نادیده گرفتن این عنصر توأم است هرچند از پیچیدگی و پشتوانه های زیاد برخوردار باشد، به جایی نمی‌رسد.

 

همچنین بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود و آنان با ولایت فقیه همراه نمی شدند، آتش فتنه به این زودی ها خاموش نمی شد و پیامد منفی بیشتری را برای کشورمان به دنبال داشت. نهم دی ماه به عنوان حماسه عظیم حضور میلیونی مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب و تجدید میثاق با ولی فقیه، بعد از فتنه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد و ماندگار خواهد بود.

 

در این راستا به گفتگو با تنی چند از ائمه جمعه خراسان شمالی پرداخته‌ایم که به سمع و نظر شما می رسد.

 

*هر جریانی که بر خلاف مسیر ولایت و نظام اسلامی دنبال شود، مردم بدون تعارف در برابر آن خواهند ایستاد

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» امام جمعه شهرستان اسفراین با بیان اینکه برای مقابله با امواج فتنه دشمنان باید بصیرت 9 دی را سرلوحه خود قرار دهیم، گفت: دشمنان بدانند هر جریان و فکری که بر خلاف مسیر ولایت، نظام اسلامی و قانون دنبال شود، مردم بدون تعارف در برابر آن خواهند ایستاد، چرا که این امنیت کشور ثمره خون شهدا است.

 

وی اظهارکرد: زمانی که غبار فتنه فضای حاکم بر جامعه را فرا می گیرد، بهترین کار این است که نگاه مردم به علم اسلام که همان ولایت است، باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: هر ملتی که همراه با امام و رهبر خود باشد، هیچگاه فریب نخواهد خورد و اگر بخواهد در فضای فتنه مسیر دیگری را برود، فریب خورده و در میدان دشمن بازی خواهد کرد.

 

وی مهمترین شاخصه حماسه 9 دی را 100 درصد مردمی بودن آن برشمرد و افزود: بصیرت، آگاهی، دشمن شناسی، دوست شناسی و اقدام به موقع ملت ایران در خنثی کردن فتنه عظیم سال 88 بسیار مهم بود.

 

*دشمنان بدانند با بصیرتی که ملت ایران دارد، انقلاب را تنها نمی گذارند

 

حجت الاسلام «محمدجواد شریعتی نژاد» امام جمعه شهر آشخانه، حماسه ۹ دی را اعلام حمایت از ولایت و انقلاب خواند و گفت: دشمنان بدانند با آگاهی و بصیرتی که ملت ایران دارد، هیچگاه انقلاب را تنها نمی گذارند.  

 

وی با بیان اینکه کسی که بصیرت و اخلاص داشته باشد، هیچگاه ولایت را ترک نخواهد کرد، افزود: همانند ملت ایران که در حماسه بزرگ 9 دی سال 88 به حمایت از ولایت و ارزش های والای انقلاب اسلامی برخاستند.

 

حجت الاسلام شریعتی نژاد بیان کرد: با حرکت عظیم 9 دی، فتنه دشمنان و دوستان بی بصیرتی که مهره دشمن شده بودند در داخل کشور خنثی و انقلاب تثبیت شد.

 

*مسئولان نظام اسلامی باید در عمل، ولایت پذیری خود را اثبات کنند

 

حجت الاسلام «حسین تکمیلی» امام جمعه شهرستان شیروان ولایت پذیری، اقدام به موقع و درست را از شاخصه های بصیرت خواند و گفت: مسئولان نظام اسلامی تنها نباید به زبان، بلکه باید در عمل، ولایت پذیری خود را اثبات کنند و اگر نمی توانند باید مسئولیت خود را به اهلش واگذار کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم بصیرت لازم اجتماعی را داشته باشیم، باید حق را خوب بشناسیم، افزود: اگر مردم با مبانی دین اسلام، نظام اسلامی و فرمایشات امامین انقلاب آشنایی کامل داشته باشند، می توانند بصیرت لازم را در هر زمان داشته و اقدام به موقع و درست را انجام دهند.

 

حجت الاسلام تکمیلی، یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی ایران را حماسه 9 دی خواند و اظهارکرد: همانگونه که در 22 بهمن انقلاب شکل گرفت در 9 دی نیز انقلاب تثبیت شد و مهمترین شاخصه این روز بزرگ، مردمی بودن است که ملت با حضور میلیونی خود پای انقلاب ایستادند.

 

وی بیان کرد: ولایت مداری، ولایت پذیری و دفاع از ولایت از دیگر شاخصه های حماسه 9 دی است، چرا که کشور ما بر مبنای ولایت فقیه استوار است و امروز نیز اگر ولایت پذیر باشیم و حول محور ولایت قدم برداریم، دچار فتنه، ضعف و انحراف نخواهیم شد.

 

*رمز عبور از حوادث سخت و سهمگین دشمن، داشتن بصیرت است

 

حجت الاسلام «محمدحسن رحمانی» امام جمعه شهر پیش قلعه، فتنه ستیزی را مهم‌ترین و اولین پیام ملت ایران از خلق حماسه ۹ دی برشمرد و گفت: رمز عبور از حوادث سخت و سهمگین دشمن داشتن بصیرت است.

 

وی با اشاره به جهاد تبیین که رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیر با پرستاران آن را بیان فرمودند، افزود: در واقع جهاد بصیرت افزایی در برابر جنگ شناختی دشمنان است و متزلزل بودن خواص و نخبگان و بخش هایی از جامعه در زمان بحران و امکان مدیریت این افراد از سوی جبهه ضد انقلاب بایستی به عنوان نقطه آسیب مورد نظر باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی اظهارکرد: الگو شدن حماسه ۹ دی برای تمامی افراد و جامعه و صدور این واقعه برای ملل مختلف بسیار لازم به نظر می آید، چرا که امکان تکرار سناریوهایی شبیه فتنه گذشته بسیار محتمل است.

 

امام جمعه شهر پیش قلعه با بیان اینکه در فتنه 88 عده ای با تلاش معاندین داخلی و دشمنان خارجی تلاش می کردند موجودیت نظام را از بین ببرند، گفت: اما با اقدام به موقع و حرکت حماسی مردم که شباهت زیادی به راهپیمایی های اول انقلاب داشت یکی از پیچیده ترین توطئه ها و طراحی های دشمن نقش بر آب شد.

 

 

کد خبر 1132249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha