۱۱۳  بیمار کرونایی در بیمارستان های معین کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز چهارشنبه (8 دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 113 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 42 نفر مبتلای قطعی و هشت نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 85 هزار و 310 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از 429 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست می باشد، حدود 9 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بويراحمد و کهگیلویه هستند.

 

یزدان پناه افزود: متأسفانه کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زنگ خطری برای همه افراد جامعه به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده که نیازمند توجه و نظارت بیشتری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: با توجه به احتمال ورود سوش جديد كرونا به كشور و استان، لذا لازم است همه افراد واجد شرايط، واكسيناسيون خود را تكميل نمايند و كساني كه تاكنون واكسن نزده اند، نوبت اول واكسن خود را تزريق نمايند تا شاهد فرم هاي شديد بيماري و مرگ و مير در استان نباشيم.

 

وی گفت: افرادي كه بيش از سه ماه از واكسيناسيون نوبت دوم آنها گذشته، لازم است سريعا نوبت هاي سوم و يا يادآور را تزريق نمايند.

کد خبر 1132256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha