مساجد پایگاه  بصیرت افزایی باشند

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مساجد پایگاه انقلاب و بصیرت افزایی است و به نوعی باید پیوند بین معاش و معاد باشند و اهالی مسجد برای رفع مشکلات مردم جهادی وارد کار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لایینی» چهارشنبه شب ( 8 دی) در آیین تجلیل از لبیک گویان به ندای رهبری ویژه مبلغین و ائمه جماعات مساجد ساری با گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی، علامه مصباح یزدی، نهم دی، دهه بصیرت و میثاق با ولایت اظهار کرد: روز بصیرت روز شناسایی منافق است و لذا باید با بصیرت و بیداری در این راستا تلاش شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: 6 دسته از افراد با حضرت رسول(ص) مقابله و مخالفت پنهان و آشکار داشتند؛ دسته ای رویاروی بودند؛ ملهدان که خدا و غیر طبیعت را قبول نداشتند، مشرکان که کانون اصلی آنان مکه بود، کافران یهود و نصارا که در مدینه بودند و این سه دسته رو در رو بودند و سه دسته در درون خود و به صورت پنهانی دشمن پیامبر بودند و ستون پنجم بودند؛ منافقان، مومنان ضعیف الایمان و عده ای شایعه پراکنی می کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: در نهم دی ماه هم همین اتفاق افتاد و بعد از انقلاب با افرادی روبرو هستیم که منافقان با انقلاب به مبارزه و مقابله پرداختند و مقابل ما قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: فتنه های بعدی هم ممکن است سردمدارانش روحانیت باشند و از فتنه ها حمایت کنند که از زمان مرحوم آیت الله شیرازی صاحب فتوای تنباکو در فکر مرجع پروری بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: روز بصیرت می خواهد که ما منافق را شناسایی کنیم، کفر آشکار مشخص است و کفر پنهان بد است و متاسفانه بسیاری از مومنان و روحانیت هم فریب خوردند همچون طلحه و زبیر که فریب خوردند برخی از روحانیت و مومنان هم در خط همدستی با آمریکا و غرب و شرق قرار گرفتند و بر خلاف ولایت فقیه حرکت کردند.

 

وی تصریح کرد: بصیرت مهمترین دستارود نهم دی ماه است که باید مساجد کانون بصیرت باشد که منافقان از مساجد  دوری می کنند و بیزاری می جویند که در نهم دی ماه دیدیم که چقدر قرآن ها آتش زده شد و بسیجیان فراوانی کشته شدند و به ارزش ها توهین شد و علیه امام حسین(ع) شعار دادند.

 

به گفته حجت الاسلام محمدی لایینی، مساجد پایگاه انقلاب و بصیرت افزایی است و اگر یک امام جماعت غیر انقلابی این کانون و سنگر را اشغال کند و در اختیار بگیرد که تفکرش همراه و همگرا با انقلاب و ولایت نباشد؛ برای نظام و انقلاب ما خطرناک است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: بسیاری شعار ولایت فقیه دادند؛ اما در عمل نبودند و لذا مساجد نباید رها شوند و نباید پراکنده شوند؛ همچنان که افراد که در قالب تشکل قدرت دارند و اگر مساجد تشکیلاتی شوند و همه به قلب شهرستان و مصلا وصل شوند و نگاه به انقلاب و ولایت باشد؛ سنگرهای راستین انقلاب هستند.

 

وی گفت: سیاست کشور بر این است که مساجد مرکزیتی با عنوان امور مساجد داشته و در هر مسجد کانون های مختلف بسیج و هیات امنا و امام جماعت و کانون مساجد به یک نهاد انقلابی وصل است و ممکن است که سلایق مختلف باشد و یک متولی مسجد با کلیت نداریم که حرف واحد بزند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به اینکه کارگروه امور مساجد در استان مازندران تشکیل شده و فعال است؛ اظهار کرد: متاسفانه پراکندگی در مساجد و امام جماعت، هیات و کانون‌های مختلف داریم و اطلاعات آماری منسجم نداریم که برنامه‌ریزی ها سخت می شود که در حال انجام است تا مساجد کانون دقیق اطلاعات باشند.

 

امام جمعه ساری افزود: مساجد باید متشکل، منسجم، به هم پیوسته و  به مصلا پیوسته باشند و مسجدی ها باید توسط امام جماعت به اجتماع هفتگی ترغیب شوند و روز جمعه در اجتماع هفتگی نماز جمعه شرکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسجد اگر بخواهد امامت کند، تاثیرگذار است که بایثد محله مسجد محور داشته باشیم ؛ تا با نسل جدید، نیازمندان ارتباط گرفته و برای حل مشکل وارد صحنه شوند و اهالی مساجد کارگروه جهادی باشد و نابسامانی محل را دیده، شناسایی، پیگیری و حل کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مساجد باید پیوند بین معاش و معاد باشند و اگر مردم ببینند که مسجد تنها در امور دینی و معاد خلاصه نشده و به معاش آنان و رفع نیاز نیازمندان توجه دارد؛ گرایش به مساجدشان بیشتر خواهد شد و رغبت و حضورشان بیشتر می شود.

 

وی بیان کرد: تنها ماموریت ما اقامه دو رکعت نماز در مساجد نیست که اگر چنین باشد مشتری های ما کم و پراکنده می شود و لذا در مساجد باید کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، ورزش، رفع مشکلات بیماران و... انجام شود و برای رسیدن به نقطه آرمانی نیازمند کار تشکیلاتی در مساجد هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآور شد: بزرگترین خدمت را مسجد مدینه کرد و بزرگترین ظلم و مصیبت را در همین مسجد دیدیم که  در پایگاه تبلیغات حضرت رسول(ص) از امام علی(ع) با دستان بسته بیعت گرفتند.

کد خبر 1132290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha