رمز ماندگاری ۹ دی زمان شناسی و دشمن شناسی مردم بود

حجت الاسلام علی توکلی گفت: رمز ماندگاری ۹ دی زمان شناسی و دشمن شناسی مردم بود، بعد از قریب ۱۲ سال همچنان ۹ دی را گرامی میداریم تا از مردم قدردانی کرده و به حضور و نقش مردم اهمیت بدهیم و دیگر این که دشمن بداند قدمی را که در ۹ دی ۱۳۸۸ مردم برداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۹ دی ماه هم زمان با سراسر کشور اجتماع مردمی ۹ دی با حضور پرشور مردم در رودبار باشکوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی توکلی » در این مراسم، با اشاره به مولفه های قدرت یک کشور، گفت: یکی از مولفه هایی که مورد توجه ویژه قرار دارد، علم و دانش است، کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد و توسعه پیدا کند، یک کشور مستقل و قدرتمند است.

امام جمعه موقت کرمان یکی دیگر از مولفه های قدرت را جمعیت برشمرد و افزود: هر کشوری که جمعیت بیشتری داشته باشد مخصوصا جمعیت جوان و با نشاط، با استعداد و باهوش، آن کشور قدرتمند است.

وی ابراز کرد: یکی از دلایلی که طی سال های اخیر مقام معظم رهبری بر افزایش جمعیت تاکید می کنند، ناظر بر همین است که قدرت ملی کشور کاهش پیدا نکند.

حجت الاسلام توکلی اظهار کرد: جمعیت کشور رو به سالمندی است و کشوری که سالمند شود و جمعیت جوان آن کاهش پیدا کرد، دیگر نمی تواند کشور مقتدری باشد و کشوری آسیب پذیر است.

امام جمعه موقت کرمان یکی دیگر از مولفه های قدرت ملی را تکنولوژی و سلاح دانست و تاکید کرد: کشوری که از نظر سلاح، پیشرفته باشد آسیب پذیری آن کم می شود و در دنیا برای خود به نوعی مصونیت ایجاد می کند و کسی جرات نگاه به آن کشور را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر تمام دنیا بسیج شوند و بخواهند کوچکترین اقدامی علیه کشور ما انجام دهند، رزمایش های اخیر سپاه و ارتش، نشان داد که دشمنان به راحتی نمی توانند فرار کنند.

حجت الاسلام توکلی تصریح کرد: آنچه که آمریکا و اسرائیل را از هرگونه تعرض به کشور ما باز می دارد، سلاح های پیشرفته دور بردی است که توسط این جمعیت جوان کشور تولید و ساخته شده است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: کشور ما در این چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه های علم، دانش، سلاح و تکنولوژی به جزء جمعیت رشد چشمگیر داشته است.

وی ابراز کرد: وقتی کشوری که تنها اتکا آن به سلاح و موشک باشد اما پشتوانه مردمی نداشته باشد این توانایی عرض اندام در سطح بین المللی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام توکلی با بیان این که حضور مردم چیزی که در چهل ساله انقلاب نقش مهم و پیشرفته ای را داشت، عنوان کرد: حضور مردمی زمانی می تواند مانع تهاجم دشمن، بازدارندگی و خنثی سازی برنامه ها و توطئه های دشمنان شود که دارای ۲ مولفه زمان شناسی و دشمن شناسی باشد.

امام جمعه موقت کرمان اضافه کرد: زمان شناس یعنی مردم آینده نگر باشند و مقتضیات زمان را بفهمند و بدانند وظیفه امروزشان چیست و چه قدمی را بردارند، تاریخ نشان داده است ملتی که براساس مقتضیات زمان حرکت کرده، ملت موفقی بوده و مردم کشور ما در مواقع حساس و در بزنگاه ها، حضور خود را نشان دادند.

وی تاکید کرد: دشمن شناسی یعنی انسان تمام ابعاد دشمن را بشناسد و با تمام نقشه های سخت افزاری و نرم افزاری دشمن آشنا باشد تا دشمن بداند که از آن غافل نیستیم.

حجت الاسلام توکلی رمز ماندگاری ۹ دی را زمان شناسی و دشمن شناسی مردم برشمرد و بیان کرد: بعد از قریب ۱۲ سال همچنان ۹ دی را گرامی میداریم تا از مردم قدردانی کرده و به حضور و نقش مردم اهمیت بدهیم و دیگر این که دشمن بداند قدمی را که در ۹ دی ۱۳۸۸ مردم برداشتند، فراموش شدنی نیست و قابل تکرار هم هست.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: هرگاه دشمن در صدد حمله برآمد راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس، دشمن را به عقب راند.

وی ابراز کرد: آنقدر برنامه دقیق و حساس بود و حوادث چند ماه بعد از انتخابات واقعا ظرفیت این را داشت که نظام را عوض کند و مسیر انقلاب را تغییر دهد اما آنچه که مانع تحقق این اهداف شوم و توطئه های دشمنان شد، حضور مردم بود.
 
حجت الاسلام توکلی افزود: این مولفه قدرتمندی که شاید در دنیا فقط ایران آن را داشته باشد و این منحصر به کشور جمهوری اسلامی ایران است که مردم آن در لحظات مختلف وارد صحنه می شوند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان این مطلب که ۹ دی همراه با درس ها و عبرت بود، خاطرنشان کرد: ۲ درس مهم ۹ دی وحدت و همبستگی و دیگری بیدار باشی بود اما عبرت های ۹ دی به این معنا است که از اتفاقات ۹ دی باید پند گرفت.

وی تصریح کرد: ما هر کجا وحدت و همبستگی داشته و اختلافات فردی و سیاسی خود را کنار گذاشتیم و هدف مشترک را دنبال کردیم در آنجا موفق و پیروز شدیم.

حجت الاسلام توکلی در خاتمه عنوان کرد: باید از طریق سخت افزار دست های دشمنان را ببنیدید تا جرات حمله نظامی نداشته باشند، آنها به دنبال ایجاد تغییر در تصمیم ها، باورها، اندیشه ها و اعتقادات مردم ما هستند.

کد خبر 1132308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha