دشمن در فتنه ۸۸ از «بصیرت مردم» غافل شده بود

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه دشمن در طراحی های خود در فتنه ۸۸ از «بصیرت مردم» غافل شده بود، گفت:مردم با استفاده از بصیرت توانستند رد پای دشمن را به‌خوبی احساس کنند و پشت‌صحنه این شعارهای ساختارشکنانه را بالعین ببینند و نقشه های دشمن را شکست دهند.

حجت الاسلام «هابیل خسروی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: اگر بخواهیم ریشه‌های حادثه عظیم ۹ دی ۱۳۸۸ را بررسی کنیم که با تظاهرات گسترده و میلیونی مردم در جای جای این کشور پهناور و ولایی رقم خورد، قطعاً باید تحلیل دقیقی از طراحی‌های دشمنان در مقابله با نظام اسلامی در طول سی و اندی سال قبل از آن داشته باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در تمام سال‌های قبل از 88، از اول انقلاب، دشمنان قسم‌خورده ما از هیچ نقشه‌ای برای ضربه زدن به نظام ولایی حاکم بر این کشور دریغ نکرده بودند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ هم یک انتخابات قانونی در این کشور باید برگزار می‌شد، افزود: دشمنان این نظام و این انقلاب احساس کردند این فرصت مناسبی است تا از التهابات و هیجانات طبیعی دوران انتخابات استفاده کنند و با دمیدن بر آتش این هیجانات، آن را شعله‌ور سازند و با ایجاد آشوب‌های خیابانی و تبدیل آن به چالشی در برابر نظام، اهداف خصمانه خودشان را دنبال کنند.

 

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: از این رو پیاده نظام نفوذی دشمن در داخل، قبل از انتخابات با شبهاتی که همیشه در چنین ایامی باز طراحی کرده و باز نشر می‌دهند کار خودشان را شروع کردند ولی در این باز طراحی واژه «تقلب» کلید رمزی بود که اهداف خصمانه‌ی دقیق‌تر و پیچیده‌تری از گذشته را دنبال می‌کرد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: برخی‌ها که دل در گرو این انقلاب داشتند و بر اساس قاعده مردم‌سالاری دینی برخاسته از متن معارف اسلامی به یکی از کاندیداها رأی داده بودند وقتی کلیدواژه «تقلب» را شنیدند بدیهی بود که احساساتی شوند و به نتایج انتخابات معترض شوند.

 

وی با بیان اینکه اگر چه در چارچوب قوانین نظام اسلامی مسیر صحیح بیان این اعتراض وجود داشت، افزود: اما جریان نفوذی که پیاده‌نظام دشمن در این طراحی بودند مسیر درست برای بیان اعتراض را پیگیری نکردند و با استفاده از احساسات بخشی از مردم معتقد به نظام، آنها را به‌عنوان اعتراض به نتایج انتخابات به خیابان‌ها کشاندند و شعار تقلب در انتخابات سر دادند.

 

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: اما طبیعی بود که انسان معترض به نتیجه انتخابات اگر احساساتش شعله‌ور نشود با تبیین نتایج انتخابات قانع می‌شود و به خانه برمی‌گردد از این رو کم‌کم در بین این اعتراضات که شاید از ناحیه خیلی افراد حق طبیعی شمرده می‌شد شعارهای ساختارشکنانه، شعارهایی در مخالفت با برخی نهادهای انقلابی، شعارهایی در مخالفت با برخی اشخاص انقلابی و نیز شعارهایی در مخالفت با اصل نظام اسلامی مطرح شد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خاصیت این گونه شعارهای ساختارشکنانه این است که احساسات را شعله‌ور می‌کند، افزود: دشمن بر موج این التهابات سوار شد و آن را تبدیل به آشوب کرد و جهت را به سمت براندازی نظام تغییر داد.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن در طراحی های خود در فتنه 88 از «بصیرت مردم» غافل شده بود، ادامه داد: بصیرتی که ناشی از ارتباط وثیق بین امام و امت بود، بصیرتی که شمّه دشمن‌شناسی عمیقی به مردم داده بود.

 

حجت الاسلام خسروی در ادامه بیان کرد: مردم با استفاده از بصیرت توانستند ردّ پای دشمن را به‌خوبی احساس کنند و پشت‌صحنه این شعارهای ساختارشکنانه را بالعین ببینند لذا علی رغم تلاش‌های مذبوحانه دشمن در سوءاستفاده از فضای شکل‌گرفته، نتیجه مد نظر آنان حاصل نشد و هر چه شعارهای ساختارشکنانه بیشتر می‌شد، تعداد معترضین در خیابان‌ها کمتر می‌شد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: این فرمول ساده در محاسبات دشمنانی که همه‌چیز را با عینک مادی‌گرایانه تحلیل می‌کنند، دیده نشده بود لذا ناشیانه بر این طبل توخالی می‌کوبیدند و شعارهای تندتری سرمی‌دادند تا جایی که به براندازی نظام اسلامی و توهین به بنیانگذار این نظام مقدس، حضرت امام (ره) اکتفا نکردند و در تاسوعا و عاشورای حسینی اصل اسلام و شعائر اسلامی را نشانه رفتند و به ساحت مقدس ابی‌عبدالله علیه‌السلام توهین کردند.

 

وی ادامه داد: در اینجا بود که مردم دلداده به اسلام و سرسپرده به نظام اسلامی حتی همان معترضین روزهای اول، دیگر مدارا با این نفوذی‌های پیاده‌نظام دشمن را به‌صلاح ندانستند و به خیابان‌ها ریختند و بساط این فتنه ۸ ماهه را برچیدند.

 

حجت الاسلام خسروی در پایان گفت: این‌گونه بود که تجلی بصیرت مردم در طول آن ۸ ماه، غائله طراحی‌شده توسط دشمنان خبیث این ملت را خاتمه داد و روز ۹ دی که پایان آن فتنه غم‌انگیز بود به «روز ملی بصیرت و میثاق با ولایت» نام گرفت چون به حق، تمام ملت بصیرت خودشان را در طول این ۸ ماه به‌خوبی نشان دادند و روز ۹ دی میثاق مجدد این ملت با ولایت بود و مشت محکمی بر دهان مستکبران و دشمنان این نظام ولایی نواخته شد.

 

 

 

کد خبر 1132314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha