اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی قم

اسماعیلی در بازدید از کتابخانه مرکزی قم با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این کتابخانه اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد که این کتابخانه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (پنجشنبه، 9 دی) با همراهی «سیدموسی حسینی کاشانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و هیئت همراه از کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار گرفتند.

 

رمضانی مسئول کتابخانه مرکزی قم در جریان این بازدید به معرفی بخش های مختلف این کتابخانه از جمله سالن های مطالعه، مخزن کتابخانه، مخزن نشریات دیجیتال، بخش کودک و نوجوان، سالن آمفی تئاتر و غیره پرداخت و به مشکلات و کمبودهای کتابخانه از جمله نبود اعتبار جهت نصب آسانسور و سیستم های گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد.  

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه مرکزی قم اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد که این مجموعه تا قبل از نوروز به بهره برداری برسد.

 

گفتنی است؛ کتابخانه مرکزی قم به عنوان بزرگترین و مجهزترین کتابخانه عمومی در استان مطرح است که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به قم احداث شده و در خیابان امام خمینی(ره) واقع است.

 

این کتابخانه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۲۶ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده و دارای سالن های مطالعه ویژه آقایان و بانوان، بخش کودک و نوجوان، بخش ویژه نابینایان، اتاق مطالعه وی‌آی‌پی، آمفی تئاتر، سالن نشریات و کلاس‌های آموزشی است.

کد خبر 1132322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha