ادارات گیلان مردم را برای شرکت در راهپیمایی حماسه ۹ دی دعوت کردند

برخی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات گیلان با انتشار اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های مختلف مردم را برای شرکت در راهپیمایی حماسه ۹ دی دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) در بیانیه خود آورده است: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور آگاهانه و پرشکوه خود در پای صندوق‌های انتخابات سال ۱۳۸۸ ضمن لبیک به ندای الهی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حماسه‌ای دگر از جنس حضور و بصیرت آفریدند و با بیعت مجدد با آرمان‌های متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و اعلام وفاداری به خون پاک شهدای والامقام، مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اثبات افکار عمومی جهانیان رساندند. سران استکبار جهانی که از جشن بزرگ حضور مردم انقلابی ایران در انتخابات و خشنودی دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی خشمگین و عصبانی بودند، سرافرازی ایران اسلامی و سربلندی ملت شریف ایران را از آزمون انتخابات برنتابیدند و با افکار پلید و نقشه‌های شیطانی از پیش طراحی شده خود کوشیدند تا با ایجاد فتنه، شیرینی این پیروزی بزرگ را به کام مردم مسلمان ایران تلخ کنند. 

 

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: ایام بزرگداشت یوم‌الله نهم دی پس از گذشت ۱۲سال بهترین فرصت برای روایت‌گری و تبیین آنچه در سال ۸۸ رخ‌داده است تا ضمن جلوگیری از فراموشی و تحریف حقیقت، نسل جوان با ریشه‌ها و واقعیت فتنه سال ۸۸ و چرایی و چگونگی خلق حماسه نهم دی آشنا گردد و خود را برای برهه‌های حساس پیش‌رو آماده سازد. بزرگداشت یوم‌الله نهم دی فرصت مغتنمی برای اعلام تنفر و انزجار از تفکر ضدانقلابی و رفتار براندازانه سران و حامیان فتنه است که همچنان لجوجانه بر پیمودن راه باطل و حفظ مواضع ناصواب خود اصرار می‌ورزند. 


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یوم‌الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)، از عموم مردم بصیر و همیشه در صحنه استان گیلان دعوت می‌کند تا با شرکت در مراسم بزرگداشت این روز بزرگ و ماندگار در سراسر استان و در شهر رشت با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی (عضو فقهای شورای نگهبان)، ساعت ۱۰  صبح روز پنج‌شنبه(۹ دی) در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری) با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات انقلاب اسلامی در استان گیلان بیفزایند.

 

*بیانیه سپاه قدس گیلان به مناسبت ایام الله ۹ دی و دهه بصیرت

در بیانیه سپاه قدس گیلان به مناسبت ایام الله ۹دی و دهه بصیرت آمده است: حماسه مردم همیشه قهرمان، ولایی و انقلابی گیلان در ۸ دی و شگفتی حماسه حضور در ۹ دی و حضور پرشور و همراه با شعور و بصیرت ده ها میلیونی ملت بزرگ ایران در برچیدن بساط فتنه گران و تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، روز تجلّی غیرت دینی و عزت حسینی ملّت وفادار بوده و برای همیشه تاریخ پرچم آگاهی، بصیرت، ولایت مداری و دشمن ستیزی را در این کشور برافراشته نگه داشته استتدبیر الهی، هوشمندانه و مقتدرانه امام خامنه ای (مد ظله العالی) و حضور بهنگام و مومنانه توام با صبر و بصیرت ملت انقلابی ایران بار دیگر توانست طومار فتنه گران و فتنه انگیزان داخلی وخارجی که کشور را به لبه پرتگاه بردند، درهم بپچید.

فتنه ۸۸ و حوادث و اتفاقات آن به فرموده رهبر معظم انقلاب گناه نابخشودنی فتنه گران، ظلم به مردم و نظام اسلامی بود که دست خدا از آستین ملت مومن و انقلابی ایران بار دیگر معادلات و محاسبات ظالمین را برهم زد و پیوند دوباره امت با امام، روحیه امید و مقاومت در جبهه حامیان انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان را تقویت کرد.

تقارن حماسه ۹دی با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و نیز  دومین سالگرد شهادت سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی تداعی کننده این حقیقت است، همانطور که حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) به عنوان اولین مدافع بصیر و آگاه نسبت به ولی زمان خویش در برابر فتنه سقیفه ایستادند و با شهادت خویش حقانیت ولایت را به اثبات رساندند و الگوی بصیرت و ولایت مداری در تاریخ شدند؛ سردار دلها و سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با اقتدا به حضرت صدیقه طاهره ( سلام الله علیها)، در لباس سربازی ولایت، در راه آرمان های امام و انقلاب، جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد.

سپاه قدس گیلان با گرامیداشت ایام الله ۸ و ۹دی و دهه بصیرت، و نیز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه با تجدید بیعت فاطمی با امام و مقتدای زمان خویش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای( مد ظله العالی) و شهدای راه ولایت بویژه سید الشهدای محور مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اعلام می دارد به دشمنان انقلاب و نظام اسلامی اجازه نخواهد داد با نفوذ، حیله‌گری و فتنه انگیزی و با ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی با تردید افکنی و ناامیدسازی، دست به تضعیف مولفه های قدرت جمهوری اسلامی بزنند.

 

* ۹ دی انقلاب سوم مردم سلحشور ایران، یکی از باشکوه ترین صحنه های غیرت دینی و بصیرت عاشورایی ملت ایران است

ناخدا یکم «حمیدرضا سعادت» فرمانده ناوگان شمال و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان نیز با صدور بیانیه‌ای آورده است: تاریخ پرشکوه و کهن ایران زمین، سرشار از مجاهدت ها، پایمردی ها و سلحشوری مردمی بوده است که همواره تا پای جان از آیین و سرزمینشان در برابر دشمنی های دشمنان و خیانت های مزدوران دفاع کرده اند و خواهند کرد. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمت ا... علیه ) نقطه عطف دیگری در این تاریخ پرشکوه است و شاهدی پرفروغ از این مدعا است.

تاریخ گواهی می‌دهد که حماسه خروشان هشتم و نهم دی ماه ۸۸ و انقلاب سوم مردم سلحشور ایران، یکی از باشکوه ترین صحنه های غیرت دینی و بصیرت عاشورایی مردم آگاه و زمان شناس ایران اسلامی در دفاع از ساحت مقدس مکتب سیدالشهداء(ع) و ولایت فقیه در مقابل اصحاب فتنه و هتاکان ولایت و امامت بود و برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودان خواهد ماند.

فتنه‌گران ۸۸، با ادعای تقلب در انتخابات، در صدد نفی آراء 40 میلیونی مردم در انتخابات برآمدند و با این بهانه مدتها کشور را به آشوب و هرج و مرج کشاندند. آنها اگر چه با تکیه بر اوهام، بنیان گذار زیان های سنگینی بر این ملت شهیدپرور و نظام مردم سالار دینی شدند؛ اما از این نکته غافل بودند که مردم ما بیدارند و به فرموده رهبر معظم انقلاب:  "مردم ما در مقابله‌ با فتنه، خودشان به پا خاستند و نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زدند. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ این است که این مردم بیدارند، هشیارند".

فرماندهی ناوگان شمال و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان در آستانه دوازدهمین سالگرد حماسه 9دی، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ام ابیها فاطمه زهرا "سلام الله علیها" و گرامیداشت یاد بزرگ سردار بصیرت و مقاومت ، شهید قاسم سلیمانی ، ضمن پاسداشت خروش عظیم ملت بصیر و فهیم ایران و مردم غیور گیلان در هشتم و نهم دی ماه 88  و محکوم نمودن اعمال منافقانه فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنان که همچنان در اشکال جدید و خود نمایی خود فروختگان و ساده لوحان تازه به دوران رسیده ، به فتنه گری های خود علیه آیین و تمامیت ارضی این کهن سرزمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت ولایت عظمای فقیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای "مدظله العالی" ادامه می دهند؛ اعلام می‌دارد، عوامل فتنه‌گر، در پیشگاه ملت شریف ایران اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها جایگاه نداشته و نخواهند داشت ؛ بلکه تمام فعالیتهای موذیانه آنان تحت رصد اطلاعاتی بوده و در صورت هر اقدام نابخردانه ای ، شاهد اقدام قاطع سربازان رشید این مرزو بوم خواهند بود .

 

*ملت ایران با آفرینش ۹ دی پایه‌های ظلم و ستم کاخ سفید و استکبار جهانی را متزلزل کرد

حجت الاسلام «ستار علیزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در پیامی به مناسبت روز بصیرت و میثاق با ولایت نوشت: خداوند بصیر و علیم، قادر و مقتدر را سپاسگزاریم که در حیات ما بار دیگر یکی از پرافتخارترین روزهای تاریخ ملت علوی، ولایی، انقلابی، با صلابت، مقاوم وشجاع و قهرمان  ایران اسلامی و عاشورایی یعنی نهم دیماه روز بصیرت ومیثاق امت با ولایت فرارسیدهمان روزی که مردم ایران، با بصیرت و تبعیت تامه از مقتدا و رهبر عالیقدر و مقتدر خویش، ثابت کردند که با دشمن شناسی تمام، فریب حیله‌ها و نیرنگ‌ های گوناگون دشمنان وفتنه گران داخلی و خارجی را نخواهند خورد و هرگز از مسیر و خط و مکتب نورانی و عزت‌آفرین امامین انقلاب در میان گرد و غبار فتنه ها، گمراه نخواهند شد.

در واقع ملت همگام با امامت جامعه جمله "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد" امام خمینی (ره) را تفسیر عملی کردندملت ایران بعنوان سرور جهانیان با آفرینش۹ دی، پایه‌های ظلم و ستم کاخ سفید و استکبار جهانی را متزلزل و حتی ویران کرد و فرهنگ عزت خواهی، حق طلبی، استکبارستیزی، مردم داری، ولایتمداری را احیاء کرداینجانب ضمن گرامیداشت سالگرد نهم دیماه و شهدای متعلق به این روز، متواضعانه از جبهه انقلابی و مردمان عاشورایی و انقلابی، می خواهم که با حضورشان در این روز بزرگ، دشمنان اسلام وانقلاب را نا امید و دوستان اسلام و انقلاب را امیدوار تا مقدمه اضمحلال و نابودی دائمی جریان و جبهه باطل و مقدمه ظهورعظمای امام زمان (عج) و رسیدن به آرامش و پیروزی نهایی فراهم آید.

 

*پیام سرپرست فرمانداری رشت به مناسبت سالروز حماسه نهم دی

«حمید رضا امام پناهی» سرپرست فرمانداری شهرستان رشت نیز در بیانیه ۹ دی خود آورده است: روز ۹ دی ۱۳۸۸ نه فقط روز خنثی کردن فتنه بدخواهان بلکه روز تجلی شجاعت ملتی است که هیچ فشاری او را از گرد خیمه ولایت پراکنده نساختروزی است که ملتی تربیت یافته مکتب حسین (ع) تحت هدایت رهبری آگاه و مطمئن، آنچه را استکبار و ریزه خواران در گاهش سالها در خیال خود می بافتند؛ به آنی نقشه بر آب کردندو طرفه آن که مردم غیرتمند گیلان، یک روز پیش از دریای خروشان ملت بزرگمان، شور و شعور حسینی خود را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و حریم ولایت به ظهور رسانیدند.

اینجانب ضمن گرامیداشت حماسه بی نظیر نهم دی _ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت _ و تبریک اتحاد ستودنی مردم همیشه بیدار ایران اسلامی، امیدوارم بازخوانی و انتقال رویدادهای برجسته انقلاب اسلامی به نسل آینده، ضامن دوام و رسیدن این امانت به دست صاحب اصلی اش حضرت ولی عصر (عج) باشد.

 

 

کد خبر 1132370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha