طرح تبدیل متانول به پروپیلن به حمایت دولت نیاز دارد

مهدوی پور با بیان این که طرح تبدیل متانول به پروپیلن به حمایت دولت نیاز دارد، گفت: از نقد‌های ما به لایحه بودجه این است که نباید رابطه دولت با صنعت در حوزه مالیات فقط در بودجه سالانه تعریف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رضا مهدوی پور، کارشناس صنعت پتروشیمی شب گذشته (چهارشنبه 8 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه همه طرح‌ها در صنعت پتروشیمی دارای مجوز دریافت خوراک از وزارت نفت هستند، گفت: فعالان این صنعت زمانی که موافقت اصولی دریافت می‌کنند بر اساس خوراکی که به آن‌ها داده می‌شود، سرمایه گذاری می‌کنند، اما به دلیل تحریم‌ها در سال‌های اخیر، برنامه‌های وزارت نفت در حوزه بالادست به درستی انجام نشده است و صنعت پتروشیمی باید نگران خوراک خود در سال‌های آینده باشد.

 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی در طرح‌های بالادست، حرکت رو به عقب و از خود گذشتگی است، زیرا وظایف وزارت نفت را انجام می‌دهد، گفت: باید به ظرفیت تولید متانول هم به عنوان تهدید، هم به عنوان فرصت نگاه کنیم.

 

این کارشناس صنعت پتروشیمی با بیان اینکه اکنون ۱۰ میلیون تن ظرفیت اسمی متانول است که در سال‌های آینده به ۲۳ میلیون تن در سال خواهد رسید، گفت: این برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر؛ یک فرصت است.

 

وی با بیان این که طرح تبدیل متانول به پروپیلن به حمایت دولت نیاز دارد، گفت: از نقد‌های ما به لایحه بودجه این است که نباید رابطه دولت با صنعت در حوزه مالیات فقط در بودجه سالانه تعریف شود. در فهرست صنایع پتروشیمی، محصولات با ارزش افزوده بالا مشمول مالیات شده اند و مواد با ارزش افزوده کم معاف از مالیات هستند.

کد خبر 1132427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha