۹دی، روز حمایت ملت ایران از ارکان انقلاب اسلامی است

زیویار با اشاره به پیوند حماسه ۹دی با عاشورا، افزود: ۹دی روز بصیرت و حمایت از ارکان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار» امروز(9 دی) در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9دی در خرم آباد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: 9دی یوم الله است و نماد بصیرت و هوشیاری ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه 9دی درس های زیادی برای ملت ایران دارد، افزود: 9دی روز حمایت از قانون و قانون اساسی است.

 

استاندار لرستان با تاکید به اینکه 9دی روز عاشورایئان است، بیان کرد: 9 دی روز مقابله با مقابله با فتنه و روز جاودان بصیرت است.

 

وی با بیان اینکه یوم الله بودن 9 دی ریشه تاریخی دارد، افزود: این تعبیر یوم الله، تعبیری است که اگر چه در متن دین ما وجود دارد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی وارد ادبیات سیاسی ما شده است  و مبتکر آن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

 

زیویار تصریح کرد: زمانی که ملت می خواهد کاری انجام دهد و پشت حرکت ملت اراده الهی قرار می گرفت آن روزیوم الله می شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران است،   ادامه داد: قانون اساسی از ارکان مهم انقلاب اسلامی در راستای  نظام سازی مبتنی بر مردم سالاری دینی  است.

 

استاندار لرستان 9دی روز حمایت از قانون است، افزود: مادامی که قانون وجود نداشته باشد دیگر ارکان چون رسانه، احزاب، مجلس و ... نمی تواند کاری برای مردم انجام دهد و 9 دی روز حمایت از انقلاب است.

 

زیویار با اشاره به عاشورایی بودن یوم الله 9دی، ادامه داد: پیوستگی و همبستگی این ایام الله با عاشورا به جهت این است که خود انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و محرم و صفر است.

 

وی خاطرنشان کرد: اهالی فتنه  مستقیما به عاشورای حسینی هتک حرمت کردند واین هتک حرمت به فاصله 48 ساعت فتنه دشمنان را درهم پیچید، چراکه ریشه انقلاب اسلامی به محرم و صفر بر می گردد.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: 9دی به پشتوانه مردمی بودن آن، ولایت مداری را ارجح می داند بر تمامیت خواهی می داند.

 

وی با بیان اینکه 9دی روز بصیرت است، افزود:  بصیرت دو ویژگی دارد شامل از خودگذشتگی و تجسم عینی از خدا و ولایت مداری است.

 

زیویار با تاکید به اینکه عبور از خود خواهی از شاخص های مهم بصیرت است، اظهار کرد: توجه به خدا، ولایت مداری و چنگ زدن به ریسمان ولایت از شاخص های مهم بصیرت است.

 

وی با بیان اینکه 9دی روز تاریخی برای ملت ایران است، افزود: تاریخی بودن این روز به این جهت است که با حماسه های قبل از خود متفاوت است.

 

استاندار لرستان افزود: خصلت 9دی، روز مقابله با فتنه است و ملت ایران درسایه بصیرت و قانون مداری خود فتنه را ناکام گذاشتند.

 

زیویار با بیان اینکه فتنه ریشه در هوا و هوس دارد، اظهار کرد:هواهای نفسانی بعد از واقعه 9دی، کماکان تداوم پیدا می کند و در سایه بصیرت افزایی این فتنه های دشمنان ناکام خواهند ماند.

کد خبر 1132481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha