تحریم؛ نعمتی برای رونق تولید کشور

رعیتی فرد با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای ما فرصت کار و تولید ایجاد کرده است، گفت: جنگ اقتصادی با کمک جامعه کار و تولید پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«علی‌ حسین رعیتی‌فرد» صبح امروز (۹دی)در یادواره شهدای کارگری مازندران که با محوریت شهید شاخص کارگری نوروزعلی یزدانخواه و بزرگداشت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای شهید فخری زاده در اردوگاه شهید رجایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای کشور و استان مازندران به ویژه جامعه کارگری اظهار کرد: در شرایطی انقلاب به پیروزی رسید که دشمنان به پشتوانه بیش از 50 کشور دنبال طرح ریزی مختلف علیه ایران در حوزه های مختلف بودند.

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: جامعه کار و تولید در زمان جنگ به همراه سایر اقشار مردم در کنار نیروهای مسلح پای کار آمدند و توانستیم سرزمین‌های تصرف شده را پس بگیریم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی برنامه دارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در 12 سال اخیر در تعیین شعارهای سال با اولویت اقتصادی به اشتغال و تولید توجه ویژه دارند.

 

این مسئول بیان کرد: قدرت و اعتبار ایران اسلامی مدیون خون‌شهدا و خانواده‌ آنان  و نیز پیروی از ولایت است.

 

رعیتی‌فرد با اعلام اینکه امروز دشمن با همه کارشکنی‌ها به اهداف خود نرسید، ادامه داد: با کمک جامعه کار و تولید جنگ اقتصادی را پشت سر می‌گذرانیم.

 

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای ما فرصت کار و تولید ایجاد کرده است، گفت: در جنگ اقتصادی به دشمن اجازه کارشکنی در حوزه تولید ندادیم و این امر با هم‌افزایی بین دستگاه ها و تولید کنندگان محقق شد.

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی شد و اظهار کرد: اجازه خدشه به چرخ تولید نمی دهیم و امروز نیازمند تفکر و مدیریت جهادی سردار سلیمانی در کارها هستیم.

 

این مسئول با بیان اینکه امروز کشور برای ایستادگی در برابر توطئه دشمن نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی و مدیریت جهادی است، گفت: با بهره گیری از این دو اصل مهم می توانیم نقشه های دشمن را خنثی و کشور را در مسیر رشد و تعالی سوق دهیم.

 

رعیتی‌فرد در بخش دیگری با گرامیداشت حماسه 9 دی، خاطرنشان کرد: حرکت بزرگ و تاریخ‌ساز مردم در 9 دی سال 88 همچنان مهم و اثربخش است که از آن به عنوان تکرار تاریخ یاد می‌شود و زنده نگه‌داشتن این روز در تاریخ ایران یک وظیفه همگانی است که همه مردم و دستگاه‌ها باید هرچه باشکوه‌تر این روز را که با سالگرد شهادت سردار سلیمانی تلاقی دارد را گرامی بداریم.

 

وی ادامه داد: یوم الله ۹ دی که در آن روز با بصیرت مردم ولایت مدار، فتنه آمریکایی صهیونیستی نقش بر آب شد، نقطه عطف و روز سرنوشت‌ سازی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ملت سرافراز ایران اسلامی با حضور به هنگام و خلق حماسه‌ای جاودان در روز نهم دی ماه، این حقیقت را یادآوری کرد که همواره گوش به فرمان، ولی امر خویش در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع کشو، از هیچ‌گونه ایثار و از خودگذشتگی دریغ نخواهد ورزید.

 

این مسئول با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در مدیریت جهادی، میدانی بوده و پیگیر مشکلات مردم است، تصریح کرد: دشمن با ظرفیت رسانه به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت‌های کشور است و نیاز است در این بخش روشنگری شود.

 

رعیتی‌فرد با اعلام اینکه با تلاش ویژه دولت پیگیر حل معضل بیکاری در جامعه هستیم، ادامه داد: در این بخش با ارائه خدمات اجتماعی دغدغه خانواده ها را به حداقل می‌رسانیم.

 

وی از تشکیل ستاد ویژه بازرسی از واحدهای تولیدی خبر داد و ضمن اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کار اظهار کرد: براساس این بخشنامه‌، در دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، اجرای قانون کار، تشکل‌یابی و کمیته حفاظت فنی حوزه‌ ایمنی پیگیری می‌شود تا دغدغه‌ی کارگران به حداقل برسد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پاسداشت شهدا و ترویج فرهنگ شهادت سرلوحه سپاه است، اظهار کرد: سیره و مکتب شهید یزدانخواه شهید شاخص کارگری کشور در قالب مستند تهیه و پخش شده است.

 

«محمد برمر» حماسه حضور و نقش آفرینی مردم در یوم الله ۹ دی را یکی از نقاط عطف و تاریخ ساز انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در حماسه ۹ دی ماه، مردم ایران بصیرت و آگاهی شان را نشان دادند و سایه شوم فتنه را زدودند و با حمایت از امامت و ولایت، شعور مذهبی و سیاسی شان را به رخ جهانیان کشاندند.

 

وی تصریح کرد: امروز مکتب شهید والامقام سردار قاسم سلیمانی یادگار بسیار ارزشمندی است که در کنار گام دوم انقلاب باید برای همه تبیین و تشریح شود.

 

برمر با اشاره اینکه واحدهای تولیدی مازندران نیازمند حمایت هستند، تصریح کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در اولویت قرار دارد.

 

به گزارش شبستان، در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدا، از کتاب شهید نوروزعلی یزدانخواه که با همکاری مشترک اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران و سازمان بسیج کارگران استان تدوین شده است، رونمایی شد.

 

کد خبر 1132499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha