ایمان دینی و بصیرت سیاسی مردم از شاخصه‌های مهم حماسه ۹ دی بود

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران گفت: حضور عظیم و خودجوش مردم، ایمان دینی و بصیرت سیاسی مردم، پیوند عاشورا و انقلاب، بیعت مجدد با ولی وعنایت الهی از شاخصه‌‌های حماسه ۹ دی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار محسن عباسی استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران در همایش 9 دی شهرستان دیواندره اظهار کرد: سناریوی بزرگ فتنه ۱۳۸۸ پایان دادن به انقلاب و براندازی نظام بود.


وی گفت: در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی هر کشور به رخدادهایی می‌توان اشاره کرد که نقطه عطفی در روند تحول، تثبیت و یا شکوفایی و بالندگی بیشتر آن محسوب می‌شوند، ایران به‌ویژه در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این نوع رخدادها زیاد به خود دیده است.

 

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران اعلام کرد: در بررسی این رخدادها، حماسه ۹ دی از حیث ماهیت، علل، اهداف، آثار و پیامدها و موقعیت زمانی و موضوعی، منحصر به فرد بود.


سردار عباسی اظهار کرد: تحلیل درست و درک بیشتر این حماسه مستلزم بازخوانی حوادث مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری دهم است؛ حوادثی که با سناریوهای از پیش طراحی شده مبتنی بر مختصات کودتای مخملی، به صورت گام به گام به اجرا درآمد.

 

وی اضافه کرد: عوامل خارجی کودتا و عناصر و بازیگران داخلی آن، هرکدام در جای خود، در سناریوهای مرحله‌ای برای اجرای سناریوی بزرگ پایان دادن به انقلاب و براندازی نظام به ایفای نقش پرداختند تا اینکه یک جنگ نرم تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند و فتنه‌ای عمیق رقم خورد.

 

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران خاطر نشان کرد: نقطه اوج هنجارشکنی‌های فتنه گران، در عاشورای ۸۸ رونمایی و باعث شد خشم ملت انقلابی و با بصیرت ایران برای عقیم کردن فتنه و خلق یک حماسه ماندگار دیگر در تاریخ ایران در روز ۹ دی ماه برانگیخته شود.


وی به شاخص‌های حماسه 9 دی پرداخت و بیان کرد: حضور عظیم و خودجوش مردم، ایمان دینی و بصیرت سیاسی مردم، پیوند عاشورا و انقلاب، بیعت مجدد با ولی وعنایت الهی از شاخصه‌‌های حماسه 9 دی بود.


استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران اضافه کرد: آیا فتنه علیه اسلام، انقلاب و نظام و حرکت خداجوی مردم ایران پایان یافته است؟ آیا دشمنان قسم خورده خارجی کوتاه آمده‌اند؟ آیا بازیگران داخلی فتنه و بازی خوردگان این صحنه تأدیب و متنبه شدند؟ قطعا چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد و دشمنان دست از شرارت برنخواهند دشت و هر روز با روش جدیدی علیه ما پا به میدان خواهند گذاشت؛ پس باید همیشه آمادگی رویارویی با دشمن را داشته باشیم و اتحاد خود را حفظ کنیم.

کد خبر 1132517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha