تعالی جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر با جذب مخاطب بین‌المللی محقق می شود

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اهمیت تعالی جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر اشاره و اظهارامیدواری کرد بتوان در افق ۱۴۰۴ آثار فاخر این جشنواره را در حوزه ترجمه برای مخاطب بین‌المللی مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» شامگاه پنج شنبه (9 دی) در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر با اشاره به فرهنگ قوی و غنی ما و نامگذاری خراسان شمالی به نام گنجینه فرهنگ‌ها تاکید کرد: ما باید ابتدا این گنجینه را فرآوری و انتظام بخشی کنیم.

 

 

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ضعف انتظام بخشی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و با بیان اینکه ما این گنجینه را اول خوب نشناخته و بعد نتوانسته‌ایم خوب عرضه کنیم، اظهارکرد: مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی که بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری است، عرضه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به درستی و به زبان امروز است.

 


حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر تلاش دارد روستاییان و عشایر، این گنجینه‌ها را به نیکی معرفی و تبیین کنند، افزود: در فرهنگ دینی و اسلامی ما، نه شهر بر روستا و نه روستا بر شهر فضیلت ندارد بلکه آنچه فضیلت آفرین است، کاری‌ست که رنگ خدا داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام ارزانی با تاکید بر اینکه ما کماکان حامی جریان روستا و عشایر و فیلم کوتاه روستا و عشایر هستیم، آثار فاخر این جشنواره و استقبال مطلوب از این رویداد فرهنگی را ارزشمند و قابل ستایش خواند.

 

 

وی به اهمیت تعالی این جشنواره اشاره و اظهارامیدواری کرد بتوان در افق ۱۴۰۴ آثار فاخر این جشنواره را در حوزه ترجمه برای مخاطب بین‌المللی مورد توجه قرار داد و با بهره مندی از اساتید برجسته در حوزه آموزش، شاهد افزایش کمی و کیفی آثار در جشنواره‌های بعدی باشیم.

 

 

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی از هفتم دی ماه با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

 

 

 

کد خبر 1132572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha