تمرکز بر موضوعات خوشنویسی و تئاتر در حوزه فرهنگ و هنر استان قم

اسماعیلی گفت: قم در حوزه خوشنویسی در کشور جایگاه کم نظیری دارد و اگر تقویت شود آثار خوشنویسان شهیر قمی در جهان اسلام مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور از بخش ها و پروژه های مختلف استان قم بازدید می‌کند، در گفتگو با خبرنگاران قمی، اظهار داشت: ما در نوبت صبح در جمع مردمی در قنوات حاضر شدیم، از مجموعه انتشارات اسوه، کتابخانه مرکزی و تالار مرکزی شهر بازدید داشتیم و در جلسه دیدار فعالان فرهنگی با رئیس جمهور شرکت کردیم.  

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بحث زیرساخت های فرهنگی هنری کارهای مناسبی در قم صورت گرفته که باید تکمیل شود و گسترش پیدا کند.

 

اسماعیلی بیان داشت: برنامه ما در این سفر این است که مجموعه هایی که دچار مشکلات هستند و نیاز به تکمیل زیرساخت دارند، تکمیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در پیش سفر و جمع بندی هایی که برای مصوبات استان قم داشتیم، دو اعتبار مناسب برای قم پیش بینی شد، گفت: اعتباری به میزان 15 میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی شهر در نظر گرفته شد که امید است تا قبل از نوروز این مجموعه به بهره برداری برسد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در تالار مرکزی شهر قم هم امکانات مناسبی ایجاد شده و نیاز به ارتقای وضعیت دارد که از جمله بخش خوشنویسی، نگارخانه و پلاتو تئاتر در مصوبات قرار گرفته است.

 

اسماعیلی تصریح کرد: قم در حوزه خوشنویسی در کشور جایگاه کم نظیری دارد و هنر اصلی ایرانی اسلامی است و اگر تقویت شود آثار خوشنویسان شهیر قمی در جهان اسلام مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی تأکید کرد: تمرکز اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر قم در موضوع خوشنویسی و تئاتر خواهد بود و از مدیران و مسئولان می خواهم که در برنامه های اصلی کار خود این دو موضوع را مورد توجه قرار دهند تا شاهد شکوفایی بیشتر آنها شویم.

 

کد خبر 1132594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha