لزوم اطلاع رسانی رسانه های فارس به مردم در خصوص سیلاب

امیری گفت: تمامی رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز فارس، برای اعلام عمومی و هشدار مکرر به شهروندان در خصوص سیلاب و به ویژه جامعه عشایری، روستائیان و کشاورزان با تولید و اکران محتوای آموزشی پیشگیرانه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (پنج شنبه 9 دی) در نشست فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز گفت: آماده باش کامل دستگاه های اجرائی برای مقابله با بحران ضروری است.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر قطعیت بارش های سیلابی و وزش تندباد و تهدیدهای ناشی از آن، اجرای صحیح دستورالعمل های احتیاطی زمستانه ابلاغی مدیریت بحران توسط تمامی دستگاه های اجرائی و خدمات رسان شهرستان شیراز لازم است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز اضافه کرد: تمامی دستگاه‌ های امدادی، خدماتی و انتظامی برای مداخله به موقع در امدادرسانی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی باید در حالت آماده باش باشند.

وی تاکید کرد: تمامی رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز فارس، بخشداری ها، امور عشایر و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز برای اعلام عمومی و هشدار مکرر به شهروندان و به ویژه جامعه عشایری، روستائیان و کشاورزان با تولید و اکران محتوای آموزشی پیشگیرانه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

امیری ادامه داد: طی روزهای پایان هفته، حجم بارندگی در کوتاه مدت بالا خواهد بود و احتمال بروز سیلاب و آب گرفتگی شهرها و روستاهای شهرستان افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز، شامل شهرداری‌ ها، دهیاری ها، راهداری، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی، پلیس راهور و ... نیز انجام اقدامات پیشگیرانه مانند تخلیه حاشیه نشینان رودخانه ها و مسیل های پرخطر و جلوگیری از اسکان مردم در تفرجگاه ها و مناطق گردشگری حریم رودخانه ها و مسیل های درون و برون شهری در معرض خطر سیلاب را به طور فوق العاده در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 1132624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha