«یادها و فریادها» و «سیلوانا» در آستارا رونمایی شد

کتاب«یادها و فریادها» و«سیلوانا» آثار احد ساسانی نویسنده آستارایی رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین معرفی و جشن امضاء کتاب‌های احد ساسانی نویسنده آستارایی شب گذشته(پنجشنبه، ۹ دی) با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر در محل سالن اجتماعات پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا برگزار شد.

 

«شاپور تشرینی» در این آیین، اظهارکرد: نام بندر مرزی آستارا به فرهنگ و تاریخ ارزشمند آن گره خورده و باید آثار علمی و هنری هنرمندان و اصحاب فرهنگ این شهرستان، بیشتر از جاذبه‌های تجاری و اقتصادی آن معرفی شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه اهمیت به کتاب و کتابخوانی، موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه می‌شود، افزود: دستگاه‌های فرهنگی با خرید کتاب، از پدیدآورندگان آن حمایت کنند.

 

تشرینی با بیان‌اینکه اعتلای شعر و ادبیات، ارتقای فرهنگ و هنر است، خاطرنشان‌کرد: انتشار مجموعه شعرهای شاعران آستارایی، نویدبخش روزهای درخشان فرهنگ و هنر این شهرستان است.

 

وی در ادامه به مشخصات کتاب«یادها و فریادها» اشاره کرد و گفت: این کتاب در قطع رقعی و در ۹۶ صفحه و توسط انتشارت دهسرا به چاپ رسیده است و به کوشش سیدرضا سیدی‌مقدم مجوز چاپ گرفته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه قیمت روی جلد کتاب ۶۰ هزار تومان می‌باشد و در کتابفروشی‌ها موجود است،افزود: کتاب«یادها و فریادها» چکیده خاطرات احد ساسانی از واپسین لحظات حکومت پادشاهی و آغاز نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران است.

 

تشرینی در ادامه به رونمایی از کتاب«سیلوانا» اشاره کرد و گفت: سیلوانا کتاب دیگر اثر احد ساسانی بود که در این آیین رونمایی شد.

 

وی تصریح‌کرد:«سلیوانا» روایتگر دوران حضور فیزیکی نویسنده در مناطق عملیاتی کردستان، آذربایجان غربی و پسا مأموریت حضور در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و دوران اسفبار فاجعه زلزله رودبار و ۱۸ سال مسئولیت کانون باز نشستگان نیروهای مسلح آستارا و تالش می‌باشد که در چهار فصل به رشته تحریر در آمده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه نام کتاب«سیلوانا» برگرفته از منطقه‌ای در آذربایجان غربی است، افزود: این کتاب در یکصد جلد توسط اننتشارات مقدم در ۱۴۵ صفحه منتشر شده است.

 

تشرینی خاطرنشان‌کرد: احدساسانی نویسنده پیشکسوت آستارایی متولد سال ۱۳۳۰ در بندر آستارا و بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و رییس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح بندر آستارا و تالش را در کارنامه دارد.

 

گفتنی است، در این مراسم استاد اکبر اکسیر پدر شعر فرانوی ایران، استاد مجدزاده و لطیف وصلی از چهره‌های فرهنگی و سیدرضا سیدی‌مقدم ناشر به ایراد سخنرانی پرداختند، شعرخوانی نسرین توانایی و مهدیس مستعلی‌زاده از دیگر بخش‌های معرفی و جشن امضاء کتاب‌های احد ساسانی نویسنده آستارایی بود.

 

 

کد خبر 1132741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha