مهم ترین درس سیره فاطمی امید است/ شهید سلیمانی مظهر امید و امید آفرین بود

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: یکی از درس های مهم سیره فاطمی و رمز و راز پایداری در جبهه حق، امید و امید آفرینی است که حضرت زهرا (س) در شرایط حساس تاریخی به یکی از امید بخش ترین آیات قرآن اشاره می‌فرمایند؛ نور خدا خاموش شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۰ دی ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، با بیان این مطلب که بدترین صفات مرد، بهترین صفات زن هستند، گفت: ترس، تکبر و بخل برای مرد خوب نیست اما برای زن خوب است، زن اگر ترس داشته باشد به هر ندایی پاسخ نمی دهد و با مرد نامحرم همکلام نمی‌شود.

امام جمعه قلعه گنج ابراز کرد: مرد باید متواضع باشد اما یک زن در مقابل مرد نامحرم باید متکبر باشد و نباید با خضوع و نرمی طوری حرف بزند که مرد تحریک شود.

وی بیان کرد: خداوند متعال به همسران پیامبر اسلام (ص) می فرماید؛ وقتی با مرد نامحرم حرف میزنید طوری حرف نزنید که کسی تحریک شود، چرا که بعضی از قلب ها مریض هستند،

حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که موجب صفا و صمیمت در زندگی زناشویی می شود، گذشت از خطاها است و متاسفانه این مهم در بعضی از خانواده ها کمرنگ شده است در حالی که خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ عفو کنید تا خدا شما را ببخشد.

خطیب جمعه قلعه گنج اظهار کرد: یکی از درس های مهم سیره فاطمی و رمز و راز پایداری در جبهه حق، امید و امید آفرینی است که حضرت زهرا (س) در شرایط حساس تاریخی به یکی از امید بخش ترین آیات قرآن اشاره می‌فرمایند؛ نور خدا خاموش شدنی نیست.

وی تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم در حوزه امید و امیدآفرینی مصداق پیدا کنیم در کنار رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی است که هم مظهر امید و امیدآفرینی بودند و هم مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب معرفی کرده اند و این امید است.

حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: وقتی به سیره شهید سلیمانی نگاه می کنیم می بینیم این شهید بزرگوار مرد میدانی است که با شجاعت و امید در سخت‌ترین عرصه‌ها وارد شده و در دل رزمندگان امید و عزم ایجاد می‌کرد.

امام جمعه قلعه گنج در خاتمه به برگزاری مراسم ایام فاطمیه، ۱۳ دی سالروز ارسال نامه تاریخی امام به گورباچف، ویژه برنامه هفته مقاومت، خدمت رسانی بهتر نانوایی به مردم و ترمیم سیل بندها توسط ستاد بحران تاکید کرد.

کد خبر 1132752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha