مکتب شهید سلیمانی، جهاد را با همه ابعاد آن توسط یک انسان غیرمعصوم در دنیا به تصویر می کشاند

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این مکتب، جهاد را با همه ابعاد آن به وسیله یک انسان غیرمعصومِ تربیت شده در مکتب امامین انقلاب در تابلوی تمام نمای جهانی به تصویر می کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه (10 دی) با تأکید بر ضرورت خداترسی و انجام واجبات الهی؛ خداترسی را مقدمه انجام واجبات دانست و گفت: اگر امر خدا زمین نماند و نهی خدا جدی گرفته شود و به گناهان نزدیک نشویم، این خداترسی و پرهیز و تقوا خلاصه آن انجام واجبات و ترک محرمات است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بعضی از تکالیف روشن و واضح هستند و بعضی نیاز به بررسی بیشتر دارد که در اینجا تکلیف ما مراجعه به عالم و کارشناس دین است تا تکلیف را برای ما مشخص کنند و آنچه واجب است اجازه ندهیم زمین گذاشته شود.

 

 

وی در ادامه سلسله مباحث هفته گذشته در خصوص اصول شقاوت و سعادت انسان از دیدگاه قرآن کریم با اشاره به اینکه هوی پرستی و دنیا پرستی از اصول شقاوت انسان است؛ با استفاده از آیه 40 سوره نازعات نیز به دو اصل مهم در سعادت انسان پرداخت.

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اولین اصل عبارت است از مقام رب که برخی می گویند منظور مواقف قیامت است که انسان در آن مورد سئوال قرار می گیرد.

 

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه شهادت شهدای هویزه، شهادت شهید ستاری، رحلت آیت الله علامه مصباح یزدی که خدمات ارزنده و بزرگی چه در تربیت شاگردان و چه در تدوین کتب ارزشمند به حوزه های علمیه کرد را گرامی داشت.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین به سالروز پیام تاریخی امام به گورباچف که فصلی جدیدی به روی نگاه مادی گری در دنیا گشود و از حرکت های تاریخ ساز امام است؛ اشاره و اظهار کرد:  پیش بینی های امام به واقعیت پیوست و امیدواریم در آینده نزدیک هم شاهد فروپاشی ابرقدرت غرب باشیم.

 

 

وی سپس با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد: زندگی ایشان در حوزه های مختلفی قابل بررسی است اما در بعضی از بخش ها، زندگی دختر پیامبر عظیم الشأن اسلام، بیشتر جلوه کرده که یکی از این بخش ها فضیلت های حضرت زهرا سلام الله علیها است.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه آن حضرت کانون فضائل است و هر یک از اسامی و کنیه های ایشان بخشی از فضیلت های حضرت را منعکس می کند؛ تصریح کرد: سن زیاد نیست اما فضیلت ها فوق العاده است.

 

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا در دفاع از ولایت جان خود را تقدیم کرد و در حساس ترین مقطع تاریخ پای ولایت می ایستاد؛ گفت: بخش های زندگی این شخصیت عظیم الشأن قابل دقت است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار دلها؛ اظهار کرد: ویژگی های مکتب شهید سلیمانی را در سه محور می شود خلاصه کرد؛ اول عملیاتی کردن دقیق «و جاهدوا فی الله حق جهاده» است.

 

 

وی ادامه داد: این مکتب، جهاد را با همه ابعاد آن به وسیله یک انسان غیرمعصوم تربیت شده در مکتب امامین در تابلوی تمام نمای جهانی به تصویر کشاند.

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به سه نوع جهاد اصغر، اکبر و کبیر افزود: شهید سلیمانی در جهاد اصغر در خط مقدم جبهه 40 سال سلاح را در مبارزه با دشمن و برای دفاع از اسلام و مسلمین کنار نگذاشت و با تمام وجود این بخش را در زندگی پیاده کرد که «فضل الله المجاهدین علی القاعدین...» شهید سلیمانی در این جبهه بسیار پرقدرت و پرفروغ است و قوی ظاهر می شود.

 

 

وی افزود: در جهاد اکبر او حرف های زیاد و خاطرات و نکات فراوانی باید برای نسل جوان بیان کرد؛ تصویری که هست به راحتی قابل بیان نیست و مبارزه با شیطان درون و بیرون به راحتی نیست که او در این جهاد هم رزمنده تمام عیار است زیرا این جهاد سختی های خودش را دارد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به بخشی از سختی های جهاد اکبر از جمله مخالفت ها، طعن ها، کشش های افراطی و تفریطی و... اظهار کرد: لذا حرکت در صراط مستقیم کار ساده ای نیست اما شهید سلیمانی در جهاد اکبرهم حق جهاد را رعایت کرد.

 

 

وی در همین باره توضیح داد: او هیچگاه از خود دفاع نکرد گاهی اتهام ها زده شد اما دفاعی از خود نکرد زیرا در جهاد اکبری قرار گرفته بود که قرار نبود دفاع کند؛ اصلاً رزمنده این میدان رزمنده تمام عیار باید باشد زیرا جهاد اکبر پشتوانه جهاد کبیر است و پشتوانه جهاد اصغر؛ جهاد کبیر و اکبر است که تا در این دو جهاد رزمنده واقعی نباشد در میدان های سخت جهاد نمی تواند برزمد و فرمانده عالی رتبه باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه باید این سه بخش از مکتب شهید سلیمانی را به خوبی تفسیر و برای نسل جوان بیان کرد؛ درباره جهاد کبیر هم آن را به معنای جهاد فکری و فرهنگی و گسترش اسلام ناب در جغرافیای اسلامی و رساندن پیام اسلام به جغرافیای غیرمسلمانان دانست و گفت: رفتار و حرکت شهید سلیمانی، جهاد کبیر را به بهترین وجه ممکن عملیاتی کرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه امروز غیرمسلمانانی که در دنیا به شهید سلیمانی عشق می ورزند کم نیستند؛ تصریح کرد: این جهاد ریشه در « فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا﴿۵۲ فرقان) دارد و تبعیت از کفار نکردن و در مقابل آنان ایستادن مصداق جهاد کبیر است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطره ای از شهید سلیمانی از حاکی به تصویر کشاندن توجه شهید به جهاد کبیر دانست و گفت: وقتی برخی فیلم های شهید سلیمانی در خط مقدم سوریه در جنگ با داعش پخش می شد، سئوال شد از نظر امنیتی شما در خط مقدم می جنگید و جالب{درست} نیست تصاویر آن پخش می شود، شهید فرمود بله می دانم، اما من می خواهم به تاریخ و نسل جوان و مسلمانان تاریخ ثابت کنم یک مسلمان برای دفاع از اسلام و مسلمان در هر آب و خاکی از حیثیت و کیان اسلام دفاع می کند و من می خواهم این سند در تاریخ مسلمانان بماند که این خود فهم بالای یک مسلمان از دیانت است. 

 

کد خبر 1132760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha