لزوم توجه به مسکن، اشتغال و معیشت در تصویب بودجه

حجت الاسلام رضوی اردکانی گفت: اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری جوانان برای مجلس و دولت از همه واجب‌ تر است و برای تصویب بودجه مسکن، اشتغال و معیشت باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید ابوفاضل رضوی اردکانی»، امروز (جمعه 10 دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: باران کلید رحمت خدای متعال است که اکنون شامل ما شده است و ایمان به خدا همواره با رحمت خداوند همراه می شود.

امام جمعه موقت شیراز افزود: باید شکرگذار نعمات و رحمت الهی باشیم و نماز باران خوانده شد اما باید این مسیر ادامه پیدا کند و شرط تقوا این است که شاهد حقوق‌ های نجومی و دست در جیب ملت نباشیم زیرا این گناهان مانع رحمت خدا می‌ شود‌.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اضافه کرد: ملت ما با آگاهی و بصیرت در مقابل بی ‌بصیرتی در 9 دی افتخار آمیز عمل کردند و  در ماجرای اهانت به حضرت زهرا (س) یک تحریف ایجاد شد و این مسیر تحریف شده را ادامه دادند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی تاکید کرد: خواص جاه ‌طلب حق امام علی (ع) را در جانشینی پیامبر (ص) ضایع کردند اما برای حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) دنیا و حکومت که ارزشی نداشت.

وی ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی هر جا که کار در سوریه و جبهه مقاومت گره می‌ خورد به حضرت فاطمه (س) توسل می کرد و بانوان پیرو حضرت زهرا (س) باید مادر خوبی باشند زیرا ثوابی بالاتر از مادری نیست.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در خطبه ‌های دوم نماز جمعه امروز با اشاره به اقدام دولت سیزدهم گفت: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت گذشته توسط دولت سیزدهم باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: آیت الله «رئیسی»، رئیس ‌جمهور دولت سیزدهم بدون تشریفات و با تواضع در نقاط مختلف حضور می یابد و مجلس شورای اسلامی ما نیز انقلابی است اما گرانی برای طبقات ضعیف کمرشکن شده است و مردم سر سفره خود تاثیر کارهای دولت و مجلس را باید ببینند که لازم است مجلس دست روی دست نگذارد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری جوانان برای مجلس و دولت از همه واجب‌ تر است و برای تصویب بودجه مسکن، اشتغال و معیشت باید مورد توجه قرار بگیرد و برای ساخت مسکن زمین رایگان به مردم واجد شرایط اختصاص داده شود.

وی افزود: فقدان مسکن و شغل راه را برای ناهنجاری ‌ها و بی ‌دینی‌ ها باز می‌ کند و مجلس و دولت باید در خصوص حقوق ‌بگیرهای نجومی جدیت داشته باشد و مازاد حقوق نجومی بگیران را به کسانی که حقوقشان کم است، اختصاص دهد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به برخورد قوه قضائیه با فساد گفت: مفسدان اقتصادی را باید قلع و قمع کرد و باید با برخورد با انحصارطلبی‌ خودروسازان مانع گرانفروشی خودرو شویم.

وی با اشاره به رزمایش و آمادگی نیروهای مسلح نیز عنوان کرد: فرمانده سپاه خطاب به رژیم صهیونیستی گفته است که اگر دست از پا خطا کند، آن را نابود می‌ کنیم و خوشبختانه نیروهای مسلح ما همواره در صحنه هستند.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: شهید سلیمانی گوهر گرانبهایی  بود و آمریکا باید بداند که انتقام خون این شهید مظلوم و والا مقام را خواهیم گرفت.

 

کد خبر 1132772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha