مکتب شهید سلیمانی الگوی جناح های سیاسی باشد

سردار حیدری گفت: مکتب شهید سلیمانی باید الگوی جناح های سیاسی باشد چرا که در این مکتب حفظ منافع ملی و ارزش های اسلامی اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «حجت الله حیدری» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز( جمعه، 10دی) در مصلی امام خمینی( رحمه الله) رشت، با گرامیداشت حماسه نهم دی گفت: حماسه ها فرابشری و فراجغرافیایی هستند.


این فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: اگر حماسه رنگ خدایی داشته باشد هیچ جریان سیاسی، قومی و نژادی نمی تواند آن را مصادره کند.


وی تاکید کرد: حماسه ها الگوساز هستند و از این حماسه ها در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می توان استفاده کرد.


حیدری افزود: هر وقت ملت انسجام و وحدت داشته باشد و این انسجام تحت رهبری ولی فقیه باشد ما پیروزیم.


وی گفت: 9 دی در راستای تکوین الهی بوده و این از شئون جبهه مقاومت است.


حیدری خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت تبدیل به گفتمان شده و این گفتمان تحت رهبری ولایت قرار کرفته و در راستای ولایت تکوینی است.


این فرمانده دفاع مقدس گفت: افتخار ما این است که مقاومت به یک گفتمان در منطقه شده است.


وی اظهار داشت: شهید سردار سلیمانی خود را فدای مکتب اسلام کرد. 


حیدری با بیان اینکه اینکه از سیره سردار سلیمانی تعبیر به مکتب سلیمانی می شود به معنای شخص پرستی و قهرمان پرستی نیست، گفت: مکتب سلیمانی در راستای راهبردها و هندسه انقلاب اسلامی ایران است که از آرمانها و آزمون های اسلام گرفته شده است.


وی ولایت مداری و ولایت پذیری را از ابعاد شاخص زندگی شهید سلیمانی خواند و خاطرنشان کرد: هم اطاعت محض از ولی داشت و هم ولی را درک می کرد.


این فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: شناخت سریع به هنگام و به موقع از دشمن داشت و بر همین اساس به سرعت و آگاهانه با دشمن مقابله می کرد.


وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت فراجناحی داشت، گفت: مکتب شهید سلیمانی باید الگوی جناح های سیاسی باشد چرا که در این مکتب حفظ منافع ملی و ارزش های اسلامی اولویت دارد.


حیدری اضافه کرد: حاج قاسم بهترین الگو برای جذب حداکثری و دفع حداقلی، فرمانده میدان رزم و فرمانده میدان دیپلماسی بود.


وی اعلام کرد: در جمهوری اسلامی جنگ و صلح اصالت ندارد، اگر ارزش های اسلامی، منافع ملی، پیشرفت و استقلال کشور با مذاکره و صلح به دست می آید ما صلح طلب و مذاکره طلب و اگر با جنگ و مقاومت به دست می آید ما جنگ طلب هستیم.


این فرمانده دفاع مقدس، حاج قاسم را مدافع حرم و ملت معرفی و اظهار داشت: مقاومت را گرفتار دو قطبی جنگ و صلح کردن از خطاهای محاسباتی است.

کد خبر 1132788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha