فضاسازی و شانتاژ در خارج از مذاکرات نشان از استیصال آمریکا است

حجت‌الاسلام علی اکبری اشاره به بازی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپا در بیرون و درون مذاکرات اظهار داشت: این تحرکات نشانه‌ای از استیصال آمریکا و بایدن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های امروز ماهنشان با اشاره به بازی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپا در بیرون و درون مذاکرات اظهار داشت: این تحرکات نشانه‌ای از استیصال آمریکا و بایدن است.

 

حجت الاسلام علیرضا علی اکبری با اشاره به اینکه به آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که اتفاقاً آن چیزی که در حال اتمام است فرصت برای ایران نیست بلکه فرصت برای آنها رو به اتمام است، افزود: هر گونه فضاسازی و شانتاژ در خارج از مذاکرات وین منجر به عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از موضع منطقی خود نخواهد شد و آمریکا و اروپا باید بدانند که الان سال ۹۹ نیست و آنها در وضعیتی قرار ندارند که بخواهند آینده را پیش‌بینی کنند.

 

وی با بیان اینکه طرفی که گزینه‌ها را تعیین خواهد کرد این بار جمهوری اسلامی ایران خواهد است، ادامه داد: بنابراین بهتر است که توافق کنند و دو گزینه اصلی یعنی پذیرش رفع واقعی تحریم‌های ضد ایرانی و بازگشت واقعی هسته‌ای بهترین گزینه‌ای است که آمریکا و اروپا می توانند انتخاب کنند در غیر این صورت تجربه یک شکست بزرگ راهبردی را خواهند چشید.

 

علی اکبری در ادامه ضمن انتقاد از تورم افسار گسیخته که در قیمت کالاهای اساسی مخصوصاً در مواد غذایی، خواستار نظارت کافی بر بازار شد و بر ضرورت اصلاحات اقتصادی تاکید کرد.

 

خطیب جمعه ماهنشان در ادامه خطبه با اشاره به هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن که نه تنها آل سعود موفق به شکست دادن انقلابیون  یمن نشده بلکه نقاط مختلف عربستان نیز توسط پهپادها و موشک های مدرن انصار الله یمن مورد هدف قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: امروز یمنی‌ها جنگ را از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل کرده‌اند و پیروزی یمنی‌ها نزدیک است و تحولات یمن نیز به گونه‌ای رقم خورده که عربستان را به این نتیجه رسانده که باید در اندیشه پایان دادن به جنگ یمن باشند.

 

وی با اشاره به سالروز ارتحال ایت الله حاج محمد تقی مصباح یزدی و با بیان اینکه ایشان هم در زمان حیات و هم در زمان ممات دارای برکات و ثمرات زیادی بوده گفت: باید راه و اندیشه این بزرگوار ادامه یابد.

 

کد خبر 1132800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha