دولت سیزدهم باید با دقت و سرعت، مسئولیت ها را مشخص کند

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه دولت سیزدهم باید با دقت و سرعت، مسئولیت ها را مشخص کند گفت: هنوز کشور به دست کسانی اداره می‌شود که همراه نیستند باید افرادی صالح، پاکدست و انقلابی منصوب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «  سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه،۱۰دی) در خطبه های نماز این هفته گفت: آمریکایی‌ها در حذف جمهوری اسلامی ایران ناموفق بودند و رمز آن اعتقاد و انسجام مردم ایران بود که مانع توطئه های استکبار جهانی شد.


امام جمعه انزلی ادامه داد: استکبار جهانی طرحی را تدوین کرد تا وحدت و انسجام جامعه ایرانی و اسلامی را از بین ببرند و در حوزه‌های مختلف امید مردم به آینده و نظام اسلامی را نابود کنند. آنها بدنبال آن هستند که با از بین بردن عزت ایرانی و اسلامی و نفرت پراکنی در بین مردم نسبت به اسلام و نظام اسلامی اسلام هراسی را رواج دهند و چهره‌ای خشن از دین اسلام ارائه دهند. 


وی تاکید کرد: ایجاد احساس حقارت نسبت به ملیت ایرانی یکی دیگر از ترفندهای دشمن است. مانند فتنه ۸۸ که با استفاده از برخی مدیریت های ناکارآمد (که در کشور به وجود آوردند) سعی دارند تلاش های نظام اسلامی را برای مردم بی‌ثمر نشان دهند.


حجت الاسلام شمس الدین افزود: طرح دیگر استکبار ایجاد نفرت از مسئولین است که با فضاسازی مردم را نسبت به آنها بدبین کنند و با ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام مردم را با هم درگیر کنند تا وحدت از میان برود. در برابر این طرح استکبار شخصیتی همچون سردار شهید قاسم سلیمانی با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در کنار رهبری به مظهری برای امیدواری تبدیل شد.


وی تصریح کرد: حال باید این روحیه حفظ شود و قدرشناس زحمات این سردار شهید باشیم و از وحدت ملی نگهداری کنیم زیرا اصل وحدت همه گروه‌ها و مذاهب در پیروی از ولایت فقیه در جامعه اسلام نهفته است.


امام جمعه انزلی به جریان فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸ نباید فراموش شود. حماسه ۹ دی بسیار مهم است ما باید چندین اقدام اساسی در برابر فتنه انجام دهیم ابتدا مجموعه‌ ها را از هم تفکیک کنیم ولی سران و عوامل فتنه حسابشان جداست آنها خسارت های جبران ناپذیری بر پیکره نظام وارد کردند و عملشان نباید فراموش شود.


وی متذکر شد: استکبار جهانی از فتنه ۸۸ بعنوان یک جریان برانداز بر اساس انقلاب‌های رنگین استفاده کرد و سران آن باید به عنوان افراد برانداز نظام شناخته شوند و حکم آن ترد شدن است اینگونه افراد نباید در نظام اسلامی مسئولیت بگیرند چرا چرا کسانی که در جریان فتنه بودند و هستند می بایست در نظام اسلامی مسئولیت های بالا داشته باشند؟ آنها باید رد صلاحیت شوند مرجعی دیگر آنها را تایید نکند.


حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت: این افراد اگر مسئولیتی بگیرند جز به براندازی فکر نمی کنند آیا آمریکا و اروپا به مخالفان نظامش مسئولیت می دهد ؟ اگر مسئولیت هم بگیرند کار شکنی می کنند باید در این مورد تصمیم‌گیری شود و مجلس قانونی تصویب کند تا افرادی که هنوز از فتنه تبرئه نمی جویند و آثار آنرا قبول دارند در نظام اسلامی مسئولیت نگیرند اگر این مطلب قانون شد و کسی که تخلفی انجام داد می‌توان او را مجازات کرد. این مطالبه عمومی مردم از مجلس شورای اسلامی است.


امام جمعه انزلی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید با دقت و سرعت و مسئولیت ها را مشخص کند، خاطر نشان کرد: امروز کشور به دست کسانی اداره می‌شود که همراه نیستند و فرمانداران و مدیران کل تکلیفشان مشخص نیست. اگرچه خط قرمزها بیان شده است اما باید افرادی که صالح پاکدست انقلابی هستند منصوب شوند تا مردم با امید کنار مسئولان قرار گیرند

کد خبر 1132831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha