تغییر شرایط در زندگی فردی و اجتماعی  منوط به اراده افراد است

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در دیدار رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان هم تلاش کنند که اقداماتشان خالصانه باشد گفت: تغییر شرایط در زندگی فردی و اجتماعی منوط به اراده افراد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در دیدار رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات مردم گفت: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد.

 

 این مرجع تقلید افزود: ان شاءالله خداوند به شما کمک کند تا مشکلات حل شود.

 

وی، اخلاص در عمل را لازمه عنایت خداوند متعال و اولیاء الهی دانست و افزود:  بشر از اشتباه مصون نیست و فقط افراد معدود و مشخصی دارای عصمت هستند و لذا برای مصون ماندن از اشتباه، نیازمند اخلاص و توسل هستیم.

 

آیت الله شبیری زنجانی افزود: ما اهل فن نیستیم که درباره جرح و تعدیل مسائل نظر بدهیم. کاری که از دست بنده ساخته است دعا برای رفع مشکلات کشور است. مسئولان هم تلاش کنند که اقداماتشان خالصانه باشد و ارتباط خود را با اولیاء الهی قطع نکنند. اخلاص نتیجه مثبت دارد.

 

آیت الله شبیری زنجانی تغییر شرایط در زندگی فردی و اجتماعی را منوط به اراده افراد دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ الله لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»؛ در جامعه، وقتی مشکلات رفع می شود که همه به وظایف خود عمل کنند.


وی دعا برای مسئولان خدمتگزار و رفع مشکلات را وظیفه همگانی خواند و افزود: دعا برای مسئولان خدمتگزار دعای برای شخص نیست. بلکه دعا برای حل مشکلات و دعا برای عموم است.

 

رییس جمهور نیز در این دیدار، ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم، به سفر استانی قم ارائه کرد. 

 

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز گذشته وارد قم شد.

 

 

 

 

کد خبر 1132903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha