مستند «وداع در تپه نقره ای» نماینده گلستان در سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام

فیلم مستند وداع در تپه نقره ای ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی از استان گلستان به مرحله نهایی سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در خوزستان راه یافت.

«مهدی صاحبدل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فیلم مستند «وداع در تپه نقره ای» ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی در ادامه حضور در جشنواره های ملی و بین المللی به مرحله نهایی سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام که در خوزستان برگزار می شود، راه یافت.

 

کارگردان مستند وداع در تپه نقره ای افزود: این مستند که روایتی از حماسه آفرینی مردم گمیشان در برابر سیل است، پیش از این برنده جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره فیلم امید شده و تاکنون در ۵ جشنواره بین المللی کاندیدای بهترین فیلم مستند شده است.

 

وی ادامه داد: این مستند داستان تلاش مردم شهر گمیشان که قرن ها شغل اصلی آنها صیادی بوده است و برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال 98)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند؛ و اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران ناپذیری برای آن پرداختند.

 

صاحبدل با اشاره به سایر عوامل فیلم، گفت: طراحی و ترکیب صدا با گیسو آزادروش،‌ تدوین با سارا براتی، اصلاح رنگ و نور با سهراب نوربخش و محمود نوری، عکس مسعود کمی و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران بوده است.

 

 

 

کد خبر 1132920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha