شهید سلیمانی خود را سرباز مسلمانان شیعه و سنی در معرض خطر می دانست

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حاج قاسم اولین و بزرگترین لشکر جهاد ملل اسلامی را در کنار هم فرماندهی کرد؛ گفت: خود را سرباز در خانه هر مسلمانِ در معرض خطر خواه تشی، خواه تسنن می دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(11 دی) در گردهمایی تقریب مذاهب اسلامی از سری برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم که با حضور روحانیون شیعه و سنی در مصلی امام علی علیه السلام کرمان برگزار شد؛ حضور باشکوه مردم و مسئولان و حضور معنادار علما و فضلا وطلاب علوم دینی درکنار چهره های مولوی و شیوخ و ماموستا و مروجان احکام دینی در پایتخت مقاومت جهان اسلام، کرمان کریمان در دومین سالگرد شهادت  شهید سلیمانی و از طرفی حضور تولیت آستان قدس رضوی را مورد توجه قرار داد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شهید سلیمانی خود را سرباز در خانه هر مسلمانِ در معرض خطر خواه تشیع خواه تسنن می دانست و خود را حافظ انسان مظلوم مورد تهاجم قرارگرفته ای که گرگان بی رحم به او حمله ور شدند.

 

 

وی ادامه داد: او جنگ و جهاد خود را وقف طفل وحشت زده و زن بی پناهی می داند که هیج ملجأ و پناهی ندارد و خود را در خدمت آن زن مظلوم که با چسباندن بچه بی دفاعش به سینه در حالی که هراسان، آوارگی را به جان می خرد که  در صحنه فرار از معرکه ناجوانمردانه ی شکل گرفته علیه او مورد ستم واقع شده است که خط خونین زخم برداشته او را تعقیب می کند.

 

 

 

امام جمعه کرمان گفت: به زیارت شهیدی سفر کرده اید که پرچم فرماندهی قافله فضیلت یافته « فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» را در پیشاپیش رزمندگان نستوه به دوش کشید تا در یک چله جهاد اکبر 40 ساله بتواند به درگاه قرب الی الله وارد و به فیض عظمای شهادت نائل شود و در کنار پرپر شدگان در دفاع از حق و عدل در جوار حضرت حق آرام گیرد.

 

 

وی تصریح کرد: در جمع تجلیل کنندگان مرد میدانی قرار گرفته اید که در چشمان خود نمک را مانع به هم رسیدن پلک ها قرار داد تا طفل بی پناهی از سر غفلت به مذبح نرود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: به مراسمی مشرف شدید که مدخل صدق آن سرباز فدای انسانیت در پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت و مخرج صدق او همین عنوان است و اجازه دخل و تصرف در آن صادر نکرد تا در تاریخ جوانمردی و فداکاری بشریت سرباز بماند و درس به جوانمردان عالم بدهد.

 

 

وی اظهار کرد: افتتاح تکریم از شخصیت شهیدی شاهد در دومین سالگرد  او را آغاز می کنیم که اولین و بزرگترین لشکر جهاد ملل اسلامی را در کنار هم فرماندهی کرد تا ثابت کند انسان مسلمان و امت نبی مکرم اسلام در جهت واحد دفاع از ارزش و خط پیامبر است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: او درس عملی برادر دینی و بین تشیع و تسنن در دفاع از فلسطین و لبنان و در دفاع از تابوی تمام نمای امت پیامبر عظیم الشأن اسلام در دنیای امروز ترسیم کرد تا ثابت کند خون مجاهد شیعه و سنی در دفاع از حق به هم آغشته و درخت وحدت امت نبی مکرم اسلام را تحت آموزه های دینی در مکتب حضرت امام و مقام معظم رهبری غرس کرد.

کد خبر 1132974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha