۹ دی بصیرت ملت ایران را به تمام دنیا مخابره کرد

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه پیروی از ولایت و رهبری در شرایط غبارآلود بهترین راه برای عبور از فضای غبارآلود است گفت: ۹ دی بصیرت ملت ایران را به تمام دنیا مخابره کرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سید حسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس  به شرح زیر ارایه می شود.

 

9 دی را چگونه باید توصیف کرد؟

حماسه 9 دی ، حماسه بصیرت ملت ایران بود که ملت ایران با این حماسه جهادی را خلق کردند  همه با تمام توان در این جهاد به عنوان جهاد تبیین  و جهاد حماسه  شرکت کردن و راه نفوذ دشمن را با این جهاد خود بستند و انقلاب را در  داخل و خارج و کل دنیا دباره تبیین کردند. موضوع بصیرت در 9 دی به همین دلیل است که با عنوان جهاد تبیین و جهاد کبیر ازآن یاد می کنیم.

 

ضرورت بازخوانی 9 دی برای نسل جوان؟

خداوند در آیه 2 سوره حشر قران می فرماید:" «فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ» پس ای هوشیاران عالم پند و عبرت گیرید." حماسه 9 دی برای نسل های آینده باید بازخوانی شود. قطعا برای نسل های جوان ضرورت دارد، نسل هایی که شاید بسیاری از اتفاقات را ندیده اند. آنها باید از دشمن شناسی عبرت بگیرند و هم از دوست شناسی گذشتگان بیاموزند و بصیرت خود را از جهاد تبیین و بازخوانی حماسه نهم دی که به عنوان جهاد تبیین از آن یاد می شود، افزایش دهند.

 

تبیین حماسه 9 دی به صورت تکرار برای نسل جوان بسیار ضروری است باید بگوییم که یک روز دشمن آمد و فضای غبارآلودی را ایجاد کرد و فتنه ای را در کشور ما به وجود آورد و آن به دلیل برداشت ها و باورهای دشمن نسبت به انقلاب بود. محاسبات غلطی که دشمن نسبت به ایران و انقلاب ملت ایران داشت، جلو آمد و برخی از دشمنان داخلی نیز به او کمک کردند و نسبت به محاسبات غلط دشمن پشتیبانی کردند و این فتنه رقم خورد اما بصیرت مردم با تبیین رهبر انقلاب در کشور رخ داد و مردم متوجه شدند که دوست و دشمن کیست. در فضای غبارآلود تشخیص سره از ناسره سخت است اما با تبیین رهبر انقلاب در راس امور و تبیین فتنه با قرار گرفتن علم جهاد تبیین بر دوش رهبر انقلاب مردم وارد میدان شدند و حماسه 9 دی خلق شد و این موضوع باید به نسل های بعد به شکل مرتب منتقل شود.

 

پیامدهای حضور مردم به صورت خودجوش در 9 دی چه بود؟

خودجوش آمدن مردم در میدان 9 دی به دلیل جهاد تبیین بود یعنی جهاد تبیین که توسط رهبر انقلاب اتفاق افتاد و فتنه را کاملا خاموش کرد، همه چیز را روشن و مشخص کرد. اهداف دشمن در این جهاد روشن شد و مردم با پیروی از ولایت با بصیرت و گوش دادن به سخنان رهبر انقلاب حماسه 9 دی را خلق کردند. مردم بدون اجبار با جهاد تبیین رهبری بدون برنامه ریزی نهاد، دستگاه و هیچ موسسه ای وارد میدان شدند و این حضور درس های بسیاری را برای نسل های آینده می گذارد.

 

از 9 دی چه درسهایی را می توانیم برای نسلهای آینده توصیف کنیم ؟

درس هایی که می توان از 9 دی گرفت، ابتدا اینکه نقش بی بدیل رهبر انقلاب در هدایت مردم بی نظیر بود و نقش رهبری در این حماسه در اولویت قرار دارد، دوم اینکه در پیچیدگی ای که فتنه 88 در خود داشت، جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم با توجه به اعتقاد و ایمان مردم به تمام دنیا مخابره شد و مردم با بصیرت وارد میدان شدند و دشمن با یک ملت با بصیرت روبرو است. همچنین بخش هایی از جامعه که ضد انقلاب از آنها بهره می برد و برخی از خواص و نخبگان  که البته قالب جامعه نبودند، دشمن از آنها بهره برد و با خود همراه کرد و به عنوان پیاده نظام از آنها استفاده کرد؛ این گروه متزلزل شدند و ضرر کردند.

 

نگاه دشمن نسبت به ملت ایران و از پا انداختن نظام اسلامی چگونه است ؟

مردم همه فهمیدند که دشمن همیشه در حال برنامه ریزی است و برنامه ریزی او با آزمون و خطا مواجه است و مرتب راه های گوناگون را امتحان می کند و ملت ایران را محک می زند. دشمن به دنبال آزمون و خطا است و برای از پا انداختن ایران برنامه های مختلف را امتحان می کند و ملت ایران ایستادگی خود را در هر صحنه ای دارند. ملت ایران از تاریخی صیانت می کنند که ملت ایران نسبت به صیانت از تاریخ بسیار ارزشمند است. مردم ایران ریشه در تاریخ تمدن اسلامی دارند و از تمام هویت خود دفاع می کنند. قدرت بسیج گری مردم در برابر جریان براندازی نظام بسیار بالاست و این قدرت ملت ایران در دنیا نشان داده شد و دشمن بسیار ضعیف است اما ما نباید دشمن را ضعیف پنداشته و او را جدی باید ببینیم.

 

از چه ابزاری برای عبور از فضای غبارآلود باید بهره ببریم؟

محوری ترین تمام ابزارها برای عبور از فضای غبارآلود در فتنه پیروی از رهبری است یعنی گوش به فرمان ولایت بودن، بصیرت و دشمن شناسی و دوست شناسی را افزایش می دهد زیرا رهبری هادی و هدایت کننده است و چراغ نظام و هدایت در دست رهبری است. رهبری آگاه، مدیر، مدبر و شجاع که نایب بر حق امام زمان است. بهترین و محوری ترین ابزار برای عبور از این فضای غبارآلود گوش به فرمان رهبری بودن است و مطیع و اطاعت محض از ولایت است که خداوند در سوره نساء آیه 4 در قرآن می فرماید " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ای اهل ایمان، فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) که از خود شما هستند اطاعت کنید "همواره مورد تاکید قرار گرفته است و به همین دلیل بهترین ابزار برای عبور از فضای غبارآلود و جلوگیری از درگیری در فتنه و بصیرت افزایی پیروی از رهبر انقلاب است.

 

 

کد خبر 1132983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha