سردار دلها علاوه بر مذاهب اسلامی، به سایر ادیان هم خدمت کردند

آخوند میرزاعلی گفت: سردار دلها علاوه بر اینکه برای مذاهب اسلامی، اهل سنت و اهل تشیع خدمت و کار کردند برای مسیحیان، ایردی ها و سایر ادیان هم کمک کرند و حفظ وحدت کلمه امروز وظیفه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آخوند عبدالحی میرزاعلی، شنبه(۱۱ دی) در گردهمایی تقریب مذاهب اسلامی از سری برنامه های دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه حاج قاسم متعلق به یک گروه و قومیت و قشر خاص نبود بلکه متعلق به جهان بشریت بود؛ افزود: همچنین ملاک انسانیت، بشریت و مظلومیت بود به همین خاطر محبت آن عزیز بزرگوار بر دل و قلوب مسلمین جا داده شده است.

 

 

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا مجاهدت های سردار سلیمانی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه سرداری بیش از چهل سال با مجاهدت خالصانه خود در حقیقت مرد عمل بود، افزود: با عمل ثابت کرد در جهت خدمت به اسلام و مردم تفاوتی ندارد چه در ایران اسلامی و عراق و سوریه و فلسطین و یمن هر کجا که باشد.

 

 


وی ادامه داد: هر گاه اسلام‌ نیاز به خدمت و کمک داشت این عزیز بزرگوار به اتفاق همرزمان آماده خدمت می شد و در جهت خدمت حرکت می کرد؛ در همین باره به کمک فراموش نشدنی حاج قاسم به مسعود بارزانی و نجات اقلیم کردستان عراق اشاره و بیان کرد: در سوریه نیز برای مسلمان کمک کرد؛ سوریه ای که بیشتر آن اهل سنت است و برای سردار تشیع و غیر آن ملاک نبود، اسلام و انسانیت ملاک بود و به همین خاطر در جهت دفاع ار آرمان های اسلام و نظام به مردم کمک کرد.

 

 

آخوند میرزاعلی با بیان اینکه انقلاب  و نظام ما اگر پیروز شد بخاطر اتحاد اقوام بود و با اتحاد ابن نظام به پیروزی رسید؛ تصریح کرد: سردار نماد مقاومت، همدلی، هم فکری، همکاری، شجاعت، اخلاص بود و حقیقت امر با اتحاد همه اقوام حتی  غیر مسلمانان به جنگ داعش و داعشیان و گروه های انحرافی رفتند.

 

 

وی اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبری اگر سردار دلها به اتفاق همرزمان در کشورها نمی رفت امروز در جای جای ایران اسلامی باید با داعش و داعشیان به جنگ می افتادیم؛ امروز وظیفه ما است ادامه دهنده انقلاب و نظام و اسلام عزیز و ادامه دهنده راه سردار دلها باشیم این میسر نمی شود مگر با اتحاد و همفکری، همراهی و همدلی همه اقوام چرا  که حتماً دشمنان اسلام به سرکردگی استکبار جهانی میلیارد دلار هزینه می کند تا بر اسلام ضربه بزنند.

 

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا ادامه داد: طبق فرمایش قرآن کریم دشمنان اسلام از طُرُق مختلف می خواهند چراغ نورانی اسلام را خاموش کنند که امروز وظیفه ما است از نورانیت اسلام حفاظت و حراست کنیم و نظام اسلامی را ترویج دهیم و با اتحاد و انسجام ملی اسلام عزیز را ترویج دهیم.

 

 
وی با بیان اشاره به اینکه وقتی به مثابه قطرات باران به یکدیگر وصل شویم به رودهای خروشان و دریایی مواج تبدیل می شویم که دیگر  هیچ دشمنی جلودار ما نخواهد بود؛ تأکید کرد: در راه حق عزمی استوار باید داشت و طبق فرمایش قرآن کریم به ریسمان خدا که همین اتحاد همدلی همراهی و همفکری ما است چنگ بزنیم که سردار دلها با همکاری همفکری و تعامل موفق بود.

 

 

آخوند میرزاعلی با تأکید بر اینکه اگر می خواهیم پرچم و بیرق اسلام عزیز در جای جای جهان به اهتزاز در آید باید متحد باشیم؛ گفت: سردار دلها علاوه بر اینکه برای مذاهب اسلامی، اهل سنت و اهل تشیع خدمت و کار کردند برای مسیحیان، ایردی ها و سایر ادیان هم کمک کرند و حفظ وحدت کلمه امروز وظیفه ما است.

 

 

وی تأکید کرد: نام سردار دلها هیچ وقت متلاشی نخواهد شد و من از علمای عزیز و مردم شریف کرمان که در جهت برنامه ریزی سالگرد زحمت می کشید تشکر می کنم.

 

کد خبر 1132984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha