تشییع کم نظیر حاج قاسم خط بطلان بر همه تبلیغات مسموم رسانه های دشمن کشید

حجت الاسلام مروی با تبیین ابعادی از شخصیت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تشییع کم نظیر حاج قاسم خط بطلان بر همه تبلیغات مسمومی کشید که سالها در رسانه های تبلیغاتی دشمن بر آن می دمیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، شنبه(11 دی) در گردهمایی تقریب مذاهب اسلامی از سری برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم که با حضور روحانیون شیعه و سنی در مصلی امام علی علیه السلام کرمان برگزار شد؛ گفت: هر سرزمین و مکان و شهری به جهاتی قداست پیدا می کند و ملجأ می شود.

 

 

تولیت آستان قدس رضوی در همین باره به قداست مدینه به دلیل وجود پیامبر اکرم، مشهد به خاطر وجود امام رضاعلیه السلام و... اشاره و بیان کرد: کرمان هم به خاطر مدفن سرباز سرافراز و و یک عارف و خدمتگذار  شهر مقدس و قبله عاشقان و آزادگان شد و بر ارزش و مکانت و معنویت آن افزوده شد.

 

 

وی با بیان اینکه امروز از سراسر دنیا نه برای دیدن آثار تاریخی کرمان که برای زیارت مزار یک انسان پاکباخته و برای الهام گرفتن از او و درست زندگی کردن و چگونه زندگی کردن و بهترین راه را انتخاب کردن، به کرمان می آیند و چه خوب امام راحل پیش بینی کردند که همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

 

 

حجت الاسلام مروی با افزودن اینکه این فرمایش امام امروز در کرمان به برکت مزار نورانی و شریف این مرد بزرگ-حاج قاسم- محقق شد و عینیت پیدا کرد؛ ادامه داد: امروز کرمان و مزار حاج قاسم دارالشفاء است؛ شفای دل از منیت ها و خودخواهی ها و از وابستگی به دنیا و زیورها و زینت های دنیا؛ درباره حاج قاسم انسان نمی داند به کدام مسئله بپردازد و از کدام بُعد زندگی سراسر نورانی و پاکیزه این مرد خدایی حرف بزند که عاجر هستیم.

 

 

وی با اشاره به حضور مردانه شهید سلیمانی در سوریه لبنان عراق اظهار کرد: اما بعضی از لیبرال های داخلی که قدرت فهم و تحلیل عمیق مسائل را نداشتند و با دشمنان و نقشه های آنان همراه بودند، می گفتند اینها مدافعان حرم نیستند و مدافعان اسد هستند و مردم با اینها نیستند و جمعیت اندکی از خط مقاومت و جریان بیداری و جهاد، از آنان حمایت می کند لذا حساب شان از مردم جدا است اما دیدید چگونه تشییع کم نظیر حاج قاسم خط بطلانی بر همه تبلیغات مسمومی کشید که سالها در رسانه های تبلیغاتی دشمن بر آن می دمیدند.

 

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ملییون ها انسان از اقشار مختلف به میدان آمدند و همدردی کردند و اشک ریختند و اظهار تأسف کردند و بر دشمنان و قاتلین او لعن و نفرین فرستادند؛ حاج قاسم نماد یک جریان خاص نبود نماد ملت و امت بود و این شعار نیست که تشییع پیکر پاک او این را عینیت بخشید که او نماد امت اسلام است.

 

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم نماد وحدت اسلامی است که در درون یک مرز گنجانده نمی شود و متعلق به یک مذهب خاص و جریان و جناح خاص نبود؛ گفت: او متعلق به جهان مظلومین بود؛ به مبارزان فلسطینی کمک می کند؛ کمک هایی تأثیرگذار و سرنوشت ساز و تعیین کننده اما فلسطینی که 99 درصد آن سنی هستند؛ او به مسیحیان عراق، ایزدی ها، ترکمن ها کمک و کُردها را از سقوط نجات می دهد و به جمعیت کثیر اهل سنت سوریه در دفاع از آنها بر می خیزد و او نماد وحدت اسلام بود.

 

 

حجت الاسلام مروی با افزودن اینکه شهید سلیمانی در چهارچوب زنجیره یک ملت و زبان خاص و جغرافیای محدود زندانی نکرد لذا می بینید در عزای او همه ایران می گرید، لبنان فریاد می زند، سوریه و عراق و...همه و همه جریان مقاومت و انسان های مظلومی که در برابر ظلم و استکبار ایستاده اند و راه مبارزه و مجاهدت را انتخاب کردند نه راه همزیستی و مرگ تدریجی و همراهی با ظالمان را در گوشه و کنار عالم در رثای حاج قاسم سرودند و اشک ریختند.

 

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم به وحدت اعتقاد داشت و در مصاف با استکبار این را درک کرده بود که ما فقط در سایه وحدت و اتحاد می توانیم دشمنان اسلام و انسانیت و بشریت را از بین ببریم و این را در صحنه های نبرد درک و فهم کرده بود؛ تصریح کرد: او تئئورسین قوی و کارآمدو یا یک رزمنده دائم الحضور در صحنه ها نبود؛ حاج قاسم یک مکتب بود و همه آن خوبی ها جمع و از درون آن حاج قاسم متولد شد.

 

 

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه نمی توان فقط به یک بُعد او نگاه و او را تعریف کنیم که اگر این را بکنیم جفا در حق او کردیم؛ اولین شاخص حاج قاسم را اخلاص دانست که رمز موفقیت یک انسان با ایمان در رتبه اول است و کار برای خدا کردن و خود را ندیدن است.

 

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم برای دیده شدن خود قدمی برنداشت، تیم رسانه ای هم نداشت و اگر انسان همه فضلیت ها را داشته باشد اما اخلاص نباشد مثل تعداد صفری است که قبل از آن عدد نیست؛ ادامه داد: حاج قاسم همه فضیلت ها را داشت و در کنار آن عدد بزرگی مانند اخلاص بود.

 

 

حجت الاسلام مروی همچنین ولایت پذیری را از دیگر ویژگی های حاج قاسم عنوان و بیان کرد: او طراح نظامی بود و خداوند متعال استعداد فوق العاده ای در این بشر قرار داده بود؛ من فقط در مورد حاج قاسم این را دیدیم که مقام معظم رهبری وقتی او را می دید، چهره اش باز می شد و او را در بغل می گرفت و می بوسید و مثل فرزند خودشان او را در آغوش می گرفتند؛ این رفتار رهبری معظم را در مورد هیچکس و هیچ مقام دیگری ندیدم.

 

 

وی اظهار کرد: این یک رابطه طرفینی بود؛ صحبت های حاج قاسم را درباره اصل ولایت فقیه و  آن تِذکارها و هشدارها که اگر ستون این خیمه بخوابد هیچ چیز نمی ماند، را ببینید؛ دریافت های دینی و مذهبی که در صحنه مبارزه با دشمنان پبدا کرده بود او را به اینجا رسانده بود که ستون این خیمه ولایت است؛ ما باید خودمان را قربانی ولایت کنیم نه اینکه او را سبیل خود کرده و پشت او قرار بگیریم.

 

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خصوصیت دیگر این است که حاج قاسم کاملاٌ سیاسی و انقلابی بود اما جناحی و خطی نبوذ؛ او وابسته به اسلام و انقلاب بود و نماد انقلاب را ولی فقیه می دانست و رنگ خدایی داشت و سیاست و انقلابی بودن و زیرکی اش در حوزه های نظامی و غیرنظامی همه را رنگ خدایی داده بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در تشییع این مردِ حقیقتاً دوست داشتنی همه اقشار حضور داشتند و تشییع او رنگین کمانی از اقشار و اصناف مردم است؛ نه اینکه او با همه سَر و سِرّی داشت؛ نه؛ او در موضع انقلابی خود بسیار باصلابت بود اما رفتار او و نوع ادبیات او به گونه ای بود که همه حتی غیرانقلابی ها حتی کسانی که به این انقلاب اعتقاد ندارند حاج قاسم را دوست داشتند و از او تجلیل می کردند.

 

 

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه اردشیر زاهدی هم که هبچ همخوانی در عمل و گفتار با او نداشت اما او هم از حاج قاسم تجلیل می کند؛ با طرح این پرسش که چرا حاج قاسم اینجور مورد اقبال قرار گرفت؟ توضیحاتی داد و افزود: حاج قاسم دنبال جذب حداکثری بود؛ شما ادبیات و رفتارش را ببینید؛ این مرد باصلابت که در مصاف با آمریکایی ها مردانه مقاومت و مبارزه می کند که کمترین آثار نرمش و ترس هیچوقت در وجود نازنینش مشاهده نشد، ببینید بچه های شهید را مهربان تر از بچه خود در بغل می گیرد، در سیل خوزستان برای حل مشکل می رود، خدمت به مردم می کند و...وقتی ناهنجاری می بیند می گوید اینها فرزندان ما هستند البته ناهنجاری ها، حاج قاسم را می آزرد اما باعث نمی شد پرخاش کند و سخنی بگوید که اگر آنها ۱۰ قدم منحرف شدند صد قدم از خط اصیل انقلاب و اسلام دور شوند.

 

 

 

کد خبر 1132986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha