فضای معنوی و اصلاح اندیشه ها متاثر از کاروان بهشتیان

کاروان بهشتیان چند روزی بر حال و هوای استان اصفهان اثر گذاشته و فضای معنوی را ایجاد و قطعا پیام سازنده شهدا بر اصلاح اندیشه های غلط اثر خواهد گذاشت.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:حرکت کاروان شهدای تازه تفحص شده در سراسر استان اصفهان که از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده این روزها در شهرها و روستاهای مختلف می گذارد تا بوی ایثار و شهادت و فضای معنوی را در جامعه طنینن انداز کنند.

جوانانی که در آن دوران برای حفظ انقلاب و ارزش های دینی به صحنه های جنگ رفتند و جان خود را برای آزادی و شجاعت در برابر تیرهای دشمنان قرار دادند.

 

تشیع پیکر برخی از این شهدا که تاکنون پیدا نشده، در مقاطع مختلف زمانی مشخص و توسط گروه های تفحص پیدا می شود و در بخش های و نقاط کشور تشیع و عطر و بوی شهادت را در آسمان و زمین می پیچاند.

این حرکت غافله عشاق در مناطق مختلف تنها بر فضای معنوی اثر نداشته بلکه بر افکار و اندیشه ها نیز تغییر و تحول ایجاد کرده تا به خودمان بیاییم که چطور آنان مجاهدت کردند برای امنیت ما و امروز هر فرد ایرانی چه مسئولیتی در برابر این شهامت و صداقت باید از خود نشان دهد تا شرمنده نشود.

راه شهدا ادامه دارد....، یک روز در نبرد نظامی و روزی در صحنه علمی، جبهه فرهنگی، خدمت به مردم و مجاهدت اقتصادی که هر کدام برای استقلال و آزادی میهن جمهوری اسلامی ایران است.

مسئولانی که برای خدمت پشت میزها نشسته اند باید چنان عمل کنند که مایه امیدواری خانواده های شهدا و ملت ایران باشند و جوانان این مرز پرگهر باید به دور از حاشیه و غرب گرایی با استفاده از موازین اسلامی و انقلابی مسیر را برای توسعه فراهم سازند.

همه چیز نباید گره در یک مسئله بخورد بلکه هر فردی به اندازه خود سهمی موثر در پیشگیری از آسیب ها و نارسایی ها و از طرفی پیشرفت و توسعه جامعه دارد.

 

*مدیران سر پست های سازمانی معامله نکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان به خون شهدا و درک حکیمانه آنان برای حضور در جبهه های جنگ اشاره کرد و گفت: آنان بدور از هیجان و وابستگی های دنیایی در جبهه ها حاضر شدند و سختی را تحمل کردند تا امروز آزادی و استقلال داشته باشیم.

«محمدرضا جانثاری« افزود: گذر و مطالعه وصیت نامه شهدا واقعیت هدف و مجاهدت آنان را روشن می کند و تذکری برای مسئولان در رده های مختلف است تا به دور از بهانه و حزب و گروه به ملت خدمت کنند.

وی یادآورشد: میزهای اداری بر پایه خون شهدا ایجاد شده و نباید به راحتی از آن برای رانت و معامله و نفع شخصی به جای خدمت استفاده کرد.

یادگار دوران دفاع مقدس و از رزمندگان جنگ ادامه داد: مشقت های زیادی برای حفظ نظام تحمل شده و این مدیران و کارکنان نهادهای اداری هستند که در حوزه مسئولیت خود باید صادقانه و به دور از شعار و ظاهر سازی نقش خود را ایفا سازند.

*خدمت به مردم و درک نیازهای جوانان

پدر و مادران شهیدی که بر مراز فرزندان خود نشسته و یا در انتظار کشف جسد آنان هستند، در وصف صداقت فرزندان خود می گویند، آنان رفتند و‌ آسمانی شدند ولی ما باید همت بگماریم تا سربلند شویم.

مادران و پدران شهید در یک نطق و خواسته مشترک از مسئولان خدمت به مردم و درک نیازهای جوانان را می خواهند.

این کشور برای زندگی و آرامش و پیشرفت خود بسیار خون داده و نباید دغدغه ها و نیازهای مردم مغفول بماند. معنویت نیاز جامعه است و فرهنگ های غلط و شبهات دشمنان آسیبی بر پیکره نظام جمهوری اسلامی بوده و اگر مراقبت نشود دچار آسیب و خطا می شویم.

 

*تاثیر فکری و روانی حرکت غافله شهدا

یکی از ابعاد مختلف تشیع پیکر شهدای هر منطقه ایجاد حال و هوای معنوی در بین مردم است اما تاثیر بر اندیشه ها و اینکه دققیه ای به فکر فرو برویم که چه شده، چه نیتی در بین افراد نهفته ونقش ما در برابر این رشادت های چیست؟ پاسخ این سوالات بر اندیشه افراد اثر می گذارد.

مقام مسئول، کارمند یک نهاد و یک فروشنده خرد در بازار همه نقشه ای از سهم خود ترسیم می کنند که یکی با رسیدگی به موقع به کار مردم و دیگری با رعایت حال انصاف مشتریان می تواند سهم خود را ایفا سازد.

جوانی که تحت تاثیر غرب و توطئه شیطانی از مسر واقعیت زندگی دور شده و نسبت به نماز و عبادت و درس بی تفاوته به خودش می آید که چطور در راه غلط قرار گرفته و دختر بی حجابی که نمایش ظاهری خود را همه هدفش می پندارد این بار در صداقت کامل فرورفته و خواهان اصلاح روش زندگی است.

تشیع پیکر شهدا برکات زیادی برای هر منطقه دارد که اصلاح اندیشه ها و افکار نمونه ای بارز در این خوصص است.

امام جمعه نجف آباد در این خصوص گفت: اخلاص عمل شهدا و سرشت پاک مردم به ویژه جوانان ارتباط خوبی با همدیگر برقرار کرده و آثار آن را در زندگی ها خواهیم دید.

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی« افزود: رفتار و اعمال ما نباید به خون شهدا توهین کنند و باید به گونه ای رفتار کنیم که خانواده شهدا و ایثارگران و شهدا در عالم ملکوت رضایتمند باشند.

کد خبر 1133006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha