خروجی فعالیت کتابخانه های استان باید ایرانی توانا بسازد

حجت الاسلام سبزیان گفت: اگر خواهان ایرانی قوی و حرکت متناسب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب هستیم باید خروجی تمامی فعالیتهای ما منجر به ساختن ایرانی توانا شود و قطعا ایران توانا به همت مردمانی دانا بوجود می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» امروز شنبه (۱۱ دی) در مراسم تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی مشارکتی «معلم فداکار محمودرضا واعظی نسب»  گفت: در نظر داشته باشید که افتتاح یک کتابخانه به معنای افتتاح یک مرکز امید، نشاط، دانش افزایی در جامعه و باعث مسرت است که امروز به واسطه تلاشهای گروه جهادی شهدا یک کتابخانه مزین به نام سردار فاطمی و سردار کتاب و کتابخوانی «حاج قاسم سلیمانی» افتتاح می شود. امید است که این کتابخانه مکانی برای پرورش حاج قاسمها و پرورش یافتگان مکتب حاج قاسم به عنوان مدیران آینده ساز این مرز و بوم شود. 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همچنین از بانیان این امر به واسطه توجه به منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه کتاب و کتابخوانی تشکر ویژه کرد و گفت: امروز از انداده شهرستان جوین به تمام فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی سلام و عرض ارادات می کنیم و امید است که همه ما در مسیر رسیدن به جامعه آرمانی مدینه النبی و دوران ظهور حضرت مهدی(عج) قدمی موثر و مفید برداریم.

 

وی اظهار کرد: اگر خواهان ایرانی قوی و حرکت متناسب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب هستیم باید خروجی تمامی فعالیتهای ما منجر به ساختن ایرانی توانا شود و قطعا ایران توانا به همت مردمانی دانا بوجود می آید. امیدوارم مردمان انداده شهرستان جوین برای رسیدن به ایران قوی و سربلند به خوبی از این کتابخانه برای رسیدن به این هدف استفاده نمایند. 

 

یادآور می شود، بالغ بر 8000 نسخه کتاب در موضوعات مختلف به همت گروه جهادی شهدا و همکاری رادیو فرهنگ به کتابخانه اهدا شد. همچنین اهدای 10عدد قفسه کتاب و خرید و نصب انشعابات کتابخانه، گازکشی، ایجاد حفاظ پنجره و نرده های راه پله نیز توسط شورای اسلامی روستای انداده جوین صورت گرفت.

 

گفتنی است، کتابخانه عمومی مشارکتی «معلم فداکار محمود واعظی نسب» در سال 1389 با 140مترمربع زیربنا در دو طبقه و بخشهای مخزن کتاب، بخش منابع کمک درسی، زندگی نامه شهدا، بخش ویژه دوران دفاع مقدس، سالن مطالعه و منابع کودک به همت مردم خیر و فرهنگ دوست روستای انداده شهرستان جوین احداث و آغاز به کار کرده است. 

 

شایان ذکر است، مراسم نکوداشت «عطاملک جوینی» از مفاخر بزرگ فرهنگی دیار جوین به همت رادیو فرهنگ در روستای انداده زادگاه «معین الدین جوینی» نویسنده کتاب نگارستان نیز برگزار شد.

کد خبر 1133018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha