انفاق دریچه رسیدن به خیر کثیر است

نظری با بیان اینکه انفاق شاخص مهم زندگی علامه مصباح و سردار سلیمانی است، گفت: انقاق دریچه رسیدن به خیر کثیر و حکمت است و در سایه این حکمت است که زندگی خرمندانه و حیکمانه خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی  نظری» امروز(11 دی) در همایش تخصصی میراث فکری و اجتماعی مصباح که به همت قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین (ع) در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در آیات الهی آمده است، کسی که انفاق کند، به حکمت می رسد و هرکسی که به  حکمت برسد، خیر کثیر خواهد داشت.

 

وی افزود: علامه مصباح مصداق بارز این آیه الهی است که همه ذهن، زبان، قلم، اندیشه ها و افکار خود را انفاق کرد و این گونه است که حکیم شد و این گونه است که باقیات و صالحاتش مانا و رهگشا هست و راه رستایی برای همگان است.

 

سرپرست دانشگاه لرستان، افزود: مکتب شهید سلیمانی هم  از این بنیادهای فکری برخواسته است، افزود: اگر شهید سلیمانی (ره) مکتب ساز می شود به این علت است که او هم همه وجود خود را در طبق اخلاص می گذارد و خود را حذف می کند و دیگران را می بیند.

 

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی خود را حذف می کند و کودکان بی پناه، سوری، لبنانی، عراقی و.. را می بیند و برای کمک رساندن به آنان جانفشانی می کند.

 

نظری افزود: سردار سلیمانی خود را حذف می کند و اسلام ناب محمدی(ص) را  می بیند، آنگاه است که به خیر کثیر می رسد.

 

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: طبق آیات الهی، البته صرفا و صرفا صاحبان خرد متوجه این حکمت و راه به دست آوردن حکمت می شوند.

 

وی اظهار کرد: به همگان توصیه می شود، انفاق را مورد توجه جدی قرار دهند و همه وجود خود، اندیشه، قلم و همه ذهن و زبان خود را برای توحید و آرمان های بلند بالای نظام شکوهمند انقلاب اسلامیو اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه انفاق کنند.

 

نظری ادامه داد: آنگاه است که جامعه ما به حکمت خواهد رسید و زندگی خرمندانه و حیکمانه خواهیم داشت.

کد خبر 1133079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha